Обясненията за аварията в метрото потънаха в плаващите пясъци
Участъкът между "Театрална" и "Хаджи Димитър" бил "най-екстремен и дълбок", но въпреки това не е строен по открит способ


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Официалните причини за повдигането на релсите на метрото в участъка между станциите "Театрална" и "Хаджи Димитър" са две. Първо, Перловската река е преляла и това е довело до повече вода в зоната, през която минава метрото, и второ - нивото на подземните води се е повишило с шест метра, което в комбинация с "леща от плаващ пясък" е създало допълнително натоварване. Тази фактори, определени като "форсмажор", бяха посочени в сряда от изпълнителния директор на "Метрополитен" Стоян Братоев, който не се нае да прогнозира колко ще продължи ремонтът на повредения участък.
Загадка остава и защо не е използвана друга технология на строеж, въпреки че е било добре известно за подпочвените води в този участък на метрото. А и по-рано се говореше само, че проблеми с подпочвените води има предимно в станциите при "Попа" и НДК.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Хората строят тунели и магистрали под морета и океани. А ние под Перловската вада не можем един тунел да направим без да осерем работата!
За съжаление на гражданите, които чакаха толкова много и търпяха всички неудобства, новото метро пак не е използваемо, а не е като да не са си платили за това. Все пак от данъкоплатците се строят публичните обекти. Другото повтарящо се в случая е и фирмата стройтел "Трейс". Тази фирма няма един публичен проект предаден на време и с качество, което да не изисква отново ремонт малко след пускането. Тук отново изниква логичния въпрос, който аз като гражданин данъкоплатец задавам. Защо фирми рецидивисти като "Трейс" доказали се като не надежден и вреден партньор отново и отново са допускани до публични проекти. Трябва да се въведе регистър на провинилите се фирми и изобщо да нямат достъп до обществен ресурс(парите събрани от всички нас работещи граждани).
Няма нужда от обясние! Нещата са ясни още преди да започне строителството!
Тази Перловска река ще излезе най-великата река в света. И от Нил по-опасна. То не беше ли че от Искъро по-дълбоко нема. Къде го неместихте тук Перловец.
Потъна и мълчанието на Братоев за:
https://bird.bg/bratoev-hristov/
Шефът на Метрополитена ортак с младоженеца от #КъщаВБарселона
И главният архитект е замесен
https://bird.bg/zdravko-zdravkov-barcelonagate/
Астрологът на Борисов: “За бутика в Барселона питайте главния архитект на София Здравко Здравков”
Нали сме туристическа държава?
Вместо да привличаме хора от цял свят с първото подскачащо метро в света, ние ще го ремонтираме!
Ако се ориентираме към туристическото решение, нашите хора от трейс ще се разминат с допълнителни разходи даже.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.