Новите директори на държавните транспортни дружества са старите

Министерството на транспорта приключи конкурсите си. Резултатът е, че ГЕРБ си гарантира хора в управлението на пристанища и жп компании за още 3 години

Транспортният министър Росен Желязков пръв организира конкурси за подчинените му дружества
Транспортният министър Росен Желязков пръв организира конкурси за подчинените му дружества    ©  Велко Ангелов
Транспортният министър Росен Желязков пръв организира конкурси за подчинените му дружества
Транспортният министър Росен Желязков пръв организира конкурси за подчинените му дружества    ©  Велко Ангелов

Новите директори на държавните компании в транспорта ще са старите. Това става ясно от резултатите на мегаконкурса, който беше обявен от Министерството на транспорта на 12 октомври. Не липсваха и подозренията, че нещата се правят проформа и резултатът е, че точно преди изборите "заковават" досегашните директори от кабинета "Борисов 3" за още три години.

Конкурсите бяха обявени според изискванията на Закона за публичните предприятия, който беше приет в края на 2019 г. Част от членовете на борда на директорите се избират от министерството, а останалите се номинират от Агенцията за публични предприятия. Дружествата в системата на транспорта са огромни разпределителни гари за обществени поръчки. И след енергетиката управляват най-много активи и финансови потоци в държавната сфера. Ключови са жп компаниите и пристанищата. Втората порция конкурси са точно в енергетиката, където очакванията са постовете си да запазят свързаните с ГЕРБ и ДПС директори.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се