Новите директори на държавните транспортни дружества са старите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Новите директори на държавните транспортни дружества са старите

Транспортният министър Росен Желязков пръв организира конкурси за подчинените му дружества

Новите директори на държавните транспортни дружества са старите

Министерството на транспорта приключи конкурсите си. Резултатът е, че ГЕРБ си гарантира хора в управлението на пристанища и жп компании за още 3 години

Калина Горанова
5528 прочитания

Транспортният министър Росен Желязков пръв организира конкурси за подчинените му дружества

© Велко Ангелов


Новите директори на държавните компании в транспорта ще са старите. Това става ясно от резултатите на мегаконкурса, който беше обявен от Министерството на транспорта на 12 октомври. Не липсваха и подозренията, че нещата се правят проформа и резултатът е, че точно преди изборите "заковават" досегашните директори от кабинета "Борисов 3" за още три години.

Конкурсите бяха обявени според изискванията на Закона за публичните предприятия, който беше приет в края на 2019 г. Част от членовете на борда на директорите се избират от министерството, а останалите се номинират от Агенцията за публични предприятия. Дружествата в системата на транспорта са огромни разпределителни гари за обществени поръчки. И след енергетиката управляват най-много активи и финансови потоци в държавната сфера. Ключови са жп компаниите и пристанищата. Втората порция конкурси са точно в енергетиката, където очакванията са постовете си да запазят свързаните с ГЕРБ и ДПС директори.

Новите стари

На постовете си остават директорите на големите инфраструктурни дружества в системата на транспорта. Това са са Ангел Забуртов, изпълнителен директор на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", Георги Пеев - директор на РВД, Красимир Папукчийски - НКЖИ.

С досегашните директори остават и пристанищата Варна, Бургас, Видин, Русе, "Български пощи", БДЖ, летище Горна Оряховица.

Изключението "Летище София"

Единственият конкурс, за който никой не е одобрен, е този за директорското място на "Летище София". Това беше и дружеството, привлякло най-много кандидати - 12, като един от тях беше настоящият изпълнителен директор Владимир Рапонджиев заедно няколко бивши директори - Христо Щерионов, който наскоро стана главен директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация", и Веселин Пейков.

Никой от кандидатите обаче не продължи напред, като едно от обясненията е, че явно всички желаещи са представили концепции като за управление на летищен оператор, а не на остатъчно юридическо лице, което има да събира стари дългове например, като в момента се чака влизането на новия концесионер. Междувременно стана ясно, че Рапонджиев заедно с още един член на съвета на директорите са подали молби за напускане с 3-месечно предизвестие.

Сега от министерството съобщават, че ще бъде открит нов конкурс, а настоящите членове на съвета на директорите ще запазят позициите си.

Днес по време на конференция на Европейската инвестиционна банка беше съобщено, че новият концесионер на летището - фондът Meridiam, се е обърнал към институцията за финансиране. Такова беше договорено и с ЕБВР. Срокът за влизане на новия стопанин на летището е средата на година, но очакванията са трансферът да стане още през пролетта.

Новите директори на държавните компании в транспорта ще са старите. Това става ясно от резултатите на мегаконкурса, който беше обявен от Министерството на транспорта на 12 октомври. Не липсваха и подозренията, че нещата се правят проформа и резултатът е, че точно преди изборите "заковават" досегашните директори от кабинета "Борисов 3" за още три години.

Конкурсите бяха обявени според изискванията на Закона за публичните предприятия, който беше приет в края на 2019 г. Част от членовете на борда на директорите се избират от министерството, а останалите се номинират от Агенцията за публични предприятия. Дружествата в системата на транспорта са огромни разпределителни гари за обществени поръчки. И след енергетиката управляват най-много активи и финансови потоци в държавната сфера. Ключови са жп компаниите и пристанищата. Втората порция конкурси са точно в енергетиката, където очакванията са постовете си да запазят свързаните с ГЕРБ и ДПС директори.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    bluelagoon avatar :-|
    мики маус

    Желязков следва светлия пример на Баце от преди 4 години - новото правителство на ГЕРБ е от старите министри. Ето Томето вече 12 години все е министър и все нищо не прави.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.