Едва 4% от служителите в АПИ са пътни инженери, в някои региони нямат нито един
Общият предвиден щат на Агенция "Пътна инфраструктура" е над 2400 служители, но инженерите са пренебрежимо малко
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
*Статията е редактирана в 14:38.
Девет от 27 пътни управления - местните звена на пътната агенция, нямат нито един пътен инженер в състава си. Става въпрос за областните пътни управления във Видин, Силистра, Монтана, Кърджали, Шумен, Добрич, Ловеч, Разград и Търговище. Това става ясно от справка, която "Капитал" получи по реда на Закона за достъп до обществена информация, за броя на пътните инженери, работещи в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Агенция "Пътна инфраструктура" или казано на кратко АПИ е структура с много голямо текучество на персонала. Ремонта и строителството преди да се осъществят трябва да бъдат идейно обосновани, а там не трябват строителни инженери, а по-скоро транспортни специалисти и маркетингови експерти. Ако оставим пътната инфраструктура на инженерите, тежко ни и горко. Госпожо Чернева, вие като си строите къща единствено строители ли викате, или преди това има архитекти, дизайнери и т.н. Не свършва и не започва светът със строителите. Те са крайното звено - изпълнението. Преди това трябва много. Ама явно не сте и чували за специалисти в областта на трафика и трафик прогнозите, АРП и т.н. Иначе как ще получи един път или магистрала финансиране, ако няма подобни нещо. Да не говорим за еколозите, които са също много важен елемент от идейната обосновка за изграждането на един път - магистрала.
Бравос! Дългата резервна скамейка на Борисов!
Статията отразява действителността, но и спестява много подробности. Предлагам на г-жа Чернева да продължи темата в нови публикации. Ще бъде добре, ако авторът на първия коментар даде примери за някакви "транспортни специалисти и маркетингови експерти", които притежават необходимите компетентности. Не се ли казва точно това в статията, че с пътища се занимават всякакви калинки само не и професионалистите със съответната квалификация?
Специалисти не са им нужни, тъй като ще им пречат на изпълнението на тъпоглавото строителство.И както във всяка друга дирекция назначаваме калинки, които немогат да мислят и за нищо не стават, но пък могат да си полагат подписите, където им кажат.
До коментар [#1] от "hgg21387465":
Трябват, разбира се, И ДРУГИ специалисти, но милиардите отиват в строителство. Боклучавите изпълнения няма да се избегнат от маркетингови специалисти и еколози.
Преди около 10 години от Германия се завърна като дипломиран инженер по пътно строителство дъщерята на семейна позната. Момичето кандидадства за работа във всички известни и по-малко известни пътностроителни фирми в България, както и в някои държавни служби. Поканена беше на три интервюта, като на едното направо й казали, че е проформа, колкото да видят какви хора се връщат от Германия и че няма как да я вземат, защото ще вдигне много нивото.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.