Големите телевизии и ГЕРБ: Три в едно - нека да съм ти седло...*
Впечатлението за "една и съща телевизия" се засили след смяната на собствеността в двете частни медии


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Изборите на 4 април върнаха рязко политиката в живота на обществото. Свидетелство за това е изненадалата анализаторите висока изборна активност в пика на третата вълна на епидемията. А ако се съди по кипежа в социалните мрежи, прякото излъчване на първото заседание на 45-ото Народно събрание трябва да е събрало рекордна гледаемост.
Заедно с това обаче вниманието се фокусира и върху поведението на трите национални телевизии в дните след изборите. И най-вече върху липсата на промяна в наложената много преди вота доминираща гледна точка на властта в тях въпреки фактическата промяна в политическата ситуация и наличието на нова и силна опозиция в парламента.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
Ама телевизиите няма да водят политиката на кръга Капитал - удряй по бившите управляващите ГЕРБ с всички възможни средстава и манипулрай полезните идиоти. Барем докопаме властта и си сложим пак шеф на ВКС и ако може Главен прокурор. Да продадем пак някой държавен дял в нещо и да приватизираме нещо на безценица. Г-н Прокопиев така лесно 230 милиона не е направил, които били запорирани сега. Тези телевизии носят отговорност пред зрителя си. Утре ако този зрител хляб не може да си купи защото е бил манипулиран нали пред техните врати ще потропа. Докато г-н Прокопиев пак в Сингапур може да избяга!
Илиян Василев: Върнахме се във времената на генералните секретари на ЦК - излъчват пряко от хола на Първия, всички телевизии, до една плуралистични и независими. Голям дебат и плурализъм показаха камерите на БНТ, bTV и Нова, като в Северна Корея. Вождът говори - всички мълчат и кимат в одобрение.
Дарина Сарелска и Люба Ризова бяха шефки на новините в двете частни национални телевизии, когато медийния образ на Човека-Слънце услужливо се градеше под тяхно ръководство. Сега, и двете мисирки уволнени, те вече пеят друга песен. А що се отнася до новите гръцко-сръбски собственици на NOVA, те още имат нужда от мутрата Борисов, защото продължават да купуват компании в България на килограм. КЗК пуска всичките им сделки, а те се отблагодаряват на Тикво-мутрата с медиен комфорт и support. Плюс пачките в шкафчето, разбира се.
Само потвърждава думите ми, че ако 4-те партии от сигнатурата ми не се обединят, ще минат една след друга през машината и от тях ще останат само предатели и жертви на кълбета, хвърляйки си взаимни обвинения кой е виновен за насипното им състояние.
До коментар [#4] от "cinik":
Eдна от партиите от сигнатурата ти показва, че няма никакъв проблем да си колаборира с ГЕРБ, когато трябва да се пази Гешев, което е ясен знак, че такава коалиция дори и възможна няма нищо да промени.
Много точни наблюдения на заболяването. Просто журналистиката е почти умъртвена, и заменена от политически и корпоративен пиар. На този фон, препоръката промяната да започне от... рекламната индустрия, е просто смехотворна. На рекламодателите им е все тая дали има журналистика или не, стига хората да купуват рекламираните продукти и бизнесът им "да върви". Ако не беше така, "Капитал" би бил залят от реклама, нали?
До коментар [#] от "":
Че журналистиката в БГ е умъртвена не ще съмнение.
Но, да ми въздигате Капитал като Джомолунгма на професионализма, защото нямали били реклами е гранична наивност. И не че нямат банери, просто джобни пари от реклами не им трябват, защото си имат осигурени милиони от грантове.
За тия грантове Прокопиев и Со си продадоха душата през 2014 г,, за да спасят кръга Капитал (и го спасиха) с протекцията и парите на ЮЕс Демократическата партия.
И станаха неин неофициален говорител за БГ.
Това, което четем тук, е диктувано отвъд океана.
И като се говори, че БГ е вече чак на 112-то място по свобода на медиите, винаги трябва да се има пред вид и доброволното грантаджийско робство на Икономедия.
Тя ни дърпа все по-надолу.
До коментар [#] от "":
Дъра-бъра. Ако си направиш труда, ще видиш, че рекламният отдел на Икономедия обслужва и Медияпул. Има го на сайта. Икономедия генерира рекламни приходи не само от "банери". Те имат рекламни събития, флаери, рекламни кампании...Сигурно имат най-големите приходи от реклама.
Отдавна, много отдавна не бях чел нищо от Капитал.
Тази статия ми хареса. Има си подписани автори и т.н.
Надявам се всичко това да е за общо добро, а не PR.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.