Николай Събев: Един смислен разговор за бъдещето и потенциала на България ще отвори хората

Собственикът на "Еконт" за бизнеса, държавата и какво може да промени политиката

Николай Събев
Николай Събев
Николай Събев    ©  Цветелина Белутова
Николай Събев    ©  Цветелина Белутова

Визитка

Николай Събев е мажоритарен собственик в куриерската компания "Еконт експрес" и спедиторската "Еконт транс". Влиза в частния сектор през 1993 г., а преди това е заемал поста търговски директор в държавното предприятие "Параходство Българско речно плаване". Завършил е Висшето военноморско училище със специалност "Експлоатация и управление на флота и пристанището". Има още едно висше образование, завършено 90-те години в УНСС, специалност "Икономика и управление на транспорта". Във всички години от съществуването на двете компании Събев се занимава активно с тяхното управление, както и с развитието на Русе, където е и седалището на фирмата му. Събев беше един от първите кандидат-депутати на новата формация "Продължаваме промяната", които Кирил Петков обяви. В свои последвали изказвания собственикът на "Еконт" определи инфраструктурното развитие за свой приоритет.

Защо взехте решението да влезете в политиката, при положение че управлявате един успешен бизнес?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    katia_1 avatar :-|
    Rational
    • - 3
    • + 4

    Меко казано, странно интервю. А за БДЖ - или някой му е дал грешна информация или наистина няма представа за проблемите на сектора - тази инфраструктура, тези машини в крайна сметка се ползват и управляват от хора.

    Нередност?
  • 2
    trendafilov avatar :-|
    trendafilov
    • - 2
    • + 2

    Доста пристрастно интервю. Разбира се във визитката е пропусната съвместната дейност с Юрий Алкалай в "Макском" ООД и в Еконт транс, както и търговията с едни държави на североизток.
    Подробност е, че куриерските услуги са в обхвата на неуниверсалните пощенски услуги и за тях Регулатора в лицето на КРС не издава лицензии а само удостоверения, което е сериозен недостатък на Закона за пощенските услуги, тъй като всеки, дори да не притежава персонал, техника и мрежа, може да се регистрира за извършване на такива услуги.
    Също е подробност дълги години куриерската услуга да се превръща в пощенска и по този начин да не се плаща ДДС, което не знам дали е възможно без сериозно лоби.
    Дано да не съм прав.

    Нередност?
  • 3
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • + 1

    По принцип е добре, че успели бизнесмени се ангажират да участват лично в управлението

    Но интервюто леко разочарова защото липсва конкретика - какво точно бо направил Събев

    Споменава се жп транспорта и по конкретно пътническият. Което мен лично ме изумява. Пътническият жп транспорт навсякъде е губещ и зависи от субсидии.

    В ЮК където има най-силно участие в пътническият жп транспорт държавата покрива почти половината от реалната стойност на билетите - но и това дето оставя на пътниците да го платят е почти 10 пъти по-високо като цена в сравнение с това, което иска БДЖ.

    Та не става ясно как точно в БГ при ограничени финансови ресурси и лоша стартова позиция (амортизирани трасета) пътническият жп транспорт ще стане хем бърз и качествен (и Събев ще може за 2 часа да стигне от Русе до София, както чу се иска), хем ще е на поносима цена

    Та си позволявам да съм леко скептичен

    Както казах, транспорът е скъп не на последно място заради скъпите трасета. Един км средно бърза жп линия (160-200км) в Западна Европа струва над 40 млн евро за км. Един км магистрала позволяващ почти същата скорост е 3-4 пъти по-евтин. С парите дадени през последните 12г за магистрали щяхме да направим 100-150км бърз жп път. Което не ни решава въпроса. Вместо това направихме 450км магистрали, което ми се вижда далеч по-смислено

    Нередност?
  • 4
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#] от "Николов":

    "Вместо това направихме 450км магистрали, което ми се вижда далеч по-смислено"

    Къде са тези магистрали?! Аз не знам да има поне една магистрала, по която да минеш от край до край с една постоянна скорост, без слаломи! Вие магистрали виждали ли сте?

    Нередност?
Нов коментар