Николай Събев: Трябва да оздравим железниците, така че да се ползват от цялото население

Според министъра на транспорта мениджърски реформи в БДЖ и нови подвижни състави рязко може да подобрят качеството на жп транспорта

Екипът на министъра на транспорта Николай Събев е преработил цялата транспортна секция на Плана за възстановяване
Екипът на министъра на транспорта Николай Събев е преработил цялата транспортна секция на Плана за възстановяване
Екипът на министъра на транспорта Николай Събев е преработил цялата транспортна секция на Плана за възстановяване    ©  Цветелина Белутова
Екипът на министъра на транспорта Николай Събев е преработил цялата транспортна секция на Плана за възстановяване    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Ако има министър, който определено действа с размах, това е Николай Събев. Основателят на "Еконт" обеща дръзки действия в транспорта още когато пое поста, и първото му такова вече е факт. Цялата секция "Транспорт" в Плана за възстановяване и устойчивост е пренаписана от екипа на Събев.

На първото официално представяне на редактирания план под ръководството на отговорния вицепремиер Асен Василев стана ясно, че в транспортната част се променят всички досегашни проекти. Вместо модернизация на тягови подстанции и преустройство на гари министерството е пренасочило огромна част от парите в купуването на нов подвижен състав.

Вечерта след посещението си в Скопие в петък Събев даде брифинг на журналистите, придружили го в Северна Македония, за промените в Плана за възстановяване и устойчивост.

Какви промени са предвидени в секцията за транспорт на Плана за възстановяване?

В Плана за възстановяване, устойчивост и развитие ние акцентирахме повече върху подвижен състав и възможността да пуснем градска железница в няколко основни центрове. Градската железница е нещо, което ще подобри мобилността, а с това и жизнения стандарт на гражданите. И тя е задължителна. Тя е и в директивата на ЕС.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    uprsport avatar :-|
    Uprsport
    • + 2

    Това е много добре, но по-трудното е да спрете на ДПС автобусите.
    п.п. На ДПС автобусите са фирми, които правят отчисления към ДПС, а в замяна получават пълен съпорт - никой не ги спира и проверява нито ДАИ нито МВР, не плащат винетки, не плащат такси по автогарите, минават всички контролни проверки и прегледи на книга и най-вече получават помощ от железниците в които се саботира жп транспорта.

    Нередност?
Нов коментар