Редовните пътнически полети между София и Скопие ще се случат без държавна помощ

Полетите ще се извършват от "Гъливер" от 27 март, като цените ще станат ясни до 5 - 10 дни

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Общо 34 минути. Толкова продължи "първият" полет София - Скопие в петък. На борда на самолета ATR 72 имаше около 70 души - правителствената делегация, туроператори и поканените да отразят събитието журналисти. От 27 март линията ще заработи и за редовни пътнически полети, които ще бъдат поети от компанията "Гъливер" (GullivAir), която обслужи и полета в петък.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    tiy58646695 avatar :-|
    tiy58646695
    • - 1
    • + 2

    Къде е икономическата логика да пускаш линия днес, с идеята в бъдеще неопределено време да се превърне в довеждаща за хипотетични по-далечни дестинации, което и да я оправдае? Нещо май мисълта им върви в обратен ред, което е странно за предприемачи. Че ти летиш само до Бургас в момента, а вече мислиш за довеждащи линии за Америка и пр. Тиганът преди рибата.
    И странно как това съвпада с приказките на Кирил Петков за такава линия. Тоест, подобна ирационална стъпка може да се случи или след принуда, или чрез обещание за отблагодаряване. Първото е малко вероятно, та пита се как правителството ще им върне ПР-услугата?

    Нередност?
  • 3
    tiy58646695 avatar :-|
    tiy58646695
    • + 2

    И вместо да се занимават с евтин ПР, да вземат да погледнат картата. Македония изгради магистрала Скопие-Щип и е пред завършване на скоростен път Щип-Кочани. От Кочани до магистрала Струма при Благоевград ще са не повече от 60 км по ново трасе. Какво пречи да ги свържат с една магистрала/СП, което ще е най-бързият и евтин вариант за нормален път между двете държави? През Кюстендил липсващите километри магистрала са в пъти повече, а планинският терен по-сложен, съответно ще се проточи във времето.

    Нередност?
  • 4
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf
    • - 2

    Създаването на силни икономически връзки е изключитенло ефективно средство за елиминиране на антибългарската пропаганда в РСМ. Свидетел съм на това в личен план, защото работя в компания с македонски офис. Разбираме се отлично (както между другото се разбират и македонците с македонските албанци).

    Сътрудничеството е път, по който може да мине и историческия спор - когато не се мразим, много по-лесно ще преглътнат, че сме свързани исторически.

    Това не е новаторство - Германия и Франция отдавна са разрешили историческите си спорове по същиия начин. Една линия, обаче, нищо не значи. Нужно е време, за да се реализират другите инфраструктурни и икономически амбиции. Време, което сякаш изтича за сегашната власт.

    Нередност?
Нов коментар