Дали ако се намали скоростта по магистралите катастрофите ще са по-малко?

Ако правителството наложи спазването на Закона за движение по пътищата, това ще е най-голямата победа на законността от десетилетия

Бюлетин Легал Компас Легал Компас

Научавайте най-важното от правния свят и съдебната система всяка седмица на мейла си

Темата накратко
  • 147 загинали на пътя за 125 дни е равносметката от началото на годината.
  • В продължения на десетилетия България е на първите места в Европа по брой загинали в катастрофи.
  • Високата скорост, липсата на ефективен контрол и лошото състояние на пътищата са сред определящите фактори.

Изключително високият риск от катастрофи по българските пътища е от тези проблеми, които толкова дълго нямат решение, че хората, изглежда, са се уморили да искат промяна. Няма европейска държава, която толкова дълго време да е била на първо или второ място по брой загинали в катастрофи на глава от населението. На тези позиции са били и други държави, но те обикновено бързо слизат оттам, защото решенията на безумното каране са напълно ясни - трябват ефективни механизми за контрол.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dobadoba avatar :-|
    dobadoba
    • + 3

    Липса на ум = тотален риск.
    Както от страна на управляващите/контролиращите, така и от водачите.

    Карайте разумно, Хора!

    Нередност?
  • 2
    pontius_glarus avatar :-|
    pontius_glarus
    • + 4

    "Дали ако се намали скоростта по магистралите катастрофите ще са по-малко?..."

    Разбира се! 140 км/ч е относително висока скорост, особено за нашите магистрали, които поради някои компромиси с качеството са леко нагънати, или деформирани, така че 120 км, или максимално 130!
    Но не само това! Добре ще е да се монтират повече стационарни камери (техните електронни фишове са практически неоспорими), но и ефикасен механизъм на връчването им най-много до седмица.
    Възможно ли е? Разбира се, че е възможно, но не искайте от нас, читателите акъл! Има десетки и стотици държавни служители, които за да мислят, получават пари.

    Нередност?
  • 3
    bst avatar :-|
    Стефан
    • - 4
    • + 3

    Колко ПТП има заради това че колата се движи със 140 вместо със 130, тъй като знам, ще ви кажа, НУЛА. ПТП са със скорост много над 140, и най вече, поради ниска скорост, защото движените с 80 на магистрала е много по опасно от движение със 140. Това е предната хранилка на КАТ.

    Нередност?
  • 4
    kratun.ko avatar :-|
    kratun.ko
    • - 4
    • + 3

    За да видим какви е влиянието на скоростта, нека да сравним относителния брой катастрофи, загинали и ранени с една държава, която няма лимит на скоростта по повечето си магистрали (Германия). Тогава най-вероятно, умен човек ще види, че скоростта не е решавашия фактор, а комбинацията от фактори като дисциплина на шофьорите, добра подготовка на водачите, добре проектирани и поддържани пътища.
    Най-импотентното решение е да забраним на водачите да шофират бързо, защото не изисква нито усилия, нито акъл за някакъв причинно следствен анализ. А относно довода по-ниска скорост = по- ниска смъртност, бих казал: Защо да оставяме доброто дело свършено на половина? Да свалим разрешената скорост на 30 км/ч! Тогава всяка катастрофа ще е безопасна и няма да има жертви!
    А сега сериозно някой замисля ли се колко хиляди човекочасояе годишно се губят в непродуктивната дейност "пътуване" ( или "общуване с държавната администрация", но това е друга тема) и как това загубено време се отразява на икономиката?

    Нередност?
  • 5
    nro16323755121077285 avatar :-|
    Атанас Атанасов
    • - 2

    Оправете най напред КАТ с всичките недъзи които има.Само парите Ви интересуват,а знаци и пътища не.

    Нередност?
  • 6
    drakon avatar :-|
    Vassil Stoychev
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#4] от "kratun.ko":

    Хайде стига с тя дъвка "добра подготовка за водачите" !!
    Точно поради непрекъснато повишаващите се изисквания към курсистите все повече хора карат без книжки, особено в по-малките населени места. КАТ бяха дали за 2020 г. глобени 30 000 души за шофиране без книжки. И това са само засечените, вероятно броят им е в пъти по-голям.
    Важен е последващият контрол. И няма курс за шофьори на тоя свят, който да те научи как да караш сред неспазващи правилата, няма такъв !!
    И това да променяте ежегодно Закона за движение по пътищата също е пълна глупост.

    Нередност?
Нов коментар