Дали ако се намали скоростта по магистралите катастрофите ще са по-малко?
Ако правителството наложи спазването на Закона за движение по пътищата, това ще е най-голямата победа на законността от десетилетия
Научавайте най-важното от правния свят и съдебната система всяка седмица на мейла си
- 147 загинали на пътя за 125 дни е равносметката от началото на годината.
- В продължения на десетилетия България е на първите места в Европа по брой загинали в катастрофи.
- Високата скорост, липсата на ефективен контрол и лошото състояние на пътищата са сред определящите фактори.
Изключително високият риск от катастрофи по българските пътища е от тези проблеми, които толкова дълго нямат решение, че хората, изглежда, са се уморили да искат промяна. Няма европейска държава, която толкова дълго време да е била на първо или второ място по брой загинали в катастрофи на глава от населението. На тези позиции са били и други държави, но те обикновено бързо слизат оттам, защото решенията на безумното каране са напълно ясни - трябват ефективни механизми за контрол.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Липса на ум = тотален риск.
Както от страна на управляващите/контролиращите, така и от водачите.
Карайте разумно, Хора!
"Дали ако се намали скоростта по магистралите катастрофите ще са по-малко?..."
Разбира се! 140 км/ч е относително висока скорост, особено за нашите магистрали, които поради някои компромиси с качеството са леко нагънати, или деформирани, така че 120 км, или максимално 130!
Но не само това! Добре ще е да се монтират повече стационарни камери (техните електронни фишове са практически неоспорими), но и ефикасен механизъм на връчването им най-много до седмица.
Възможно ли е? Разбира се, че е възможно, но не искайте от нас, читателите акъл! Има десетки и стотици държавни служители, които за да мислят, получават пари.
Колко ПТП има заради това че колата се движи със 140 вместо със 130, тъй като знам, ще ви кажа, НУЛА. ПТП са със скорост много над 140, и най вече, поради ниска скорост, защото движените с 80 на магистрала е много по опасно от движение със 140. Това е предната хранилка на КАТ.
За да видим какви е влиянието на скоростта, нека да сравним относителния брой катастрофи, загинали и ранени с една държава, която няма лимит на скоростта по повечето си магистрали (Германия). Тогава най-вероятно, умен човек ще види, че скоростта не е решавашия фактор, а комбинацията от фактори като дисциплина на шофьорите, добра подготовка на водачите, добре проектирани и поддържани пътища.
Най-импотентното решение е да забраним на водачите да шофират бързо, защото не изисква нито усилия, нито акъл за някакъв причинно следствен анализ. А относно довода по-ниска скорост = по- ниска смъртност, бих казал: Защо да оставяме доброто дело свършено на половина? Да свалим разрешената скорост на 30 км/ч! Тогава всяка катастрофа ще е безопасна и няма да има жертви!
А сега сериозно някой замисля ли се колко хиляди човекочасояе годишно се губят в непродуктивната дейност "пътуване" ( или "общуване с държавната администрация", но това е друга тема) и как това загубено време се отразява на икономиката?
Оправете най напред КАТ с всичките недъзи които има.Само парите Ви интересуват,а знаци и пътища не.
До коментар [#4] от "kratun.ko":
Хайде стига с тя дъвка "добра подготовка за водачите" !!
Точно поради непрекъснато повишаващите се изисквания към курсистите все повече хора карат без книжки, особено в по-малките населени места. КАТ бяха дали за 2020 г. глобени 30 000 души за шофиране без книжки. И това са само засечените, вероятно броят им е в пъти по-голям.
Важен е последващият контрол. И няма курс за шофьори на тоя свят, който да те научи как да караш сред неспазващи правилата, няма такъв !!
И това да променяте ежегодно Закона за движение по пътищата също е пълна глупост.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.