Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

В транспорта: Опит за рестарт на железниците

За седемте месеца мрежата от регионални летища не успя да се разгърне, но проектът за медицински хеликоптери беше задвижен

Николай Събев влезе в сблъсък с транспортни компании заради държавни субсидии
Николай Събев влезе в сблъсък с транспортни компании заради държавни субсидии
Николай Събев влезе в сблъсък с транспортни компании заради държавни субсидии    ©  Надежда Чипева
Николай Събев влезе в сблъсък с транспортни компании заради държавни субсидии    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Един от най-експлозивните сектори в управлението на това правителство се оказа транспортът, ръководен от министър Николай Събев, създател на куриерската компания "Еконт".

Отличителен белег на управлението му бяха конфликтите, които се разразиха между него и някои представители на транспортния бранш, като се стигна до протести. Събев, който беше министър от "Продължаваме промяната", влезе в челни сблъсъци със собственика на автомобилната ПИМК Илиян Филипов, включително за терен в района на Централната жп гара, и със създателя на "Юнион Ивкони" Ивайло Константинов, като обвини някои транспортни фирми, че са на държавната хранилка със субсидиите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • - 2
    • + 1

    Най-после някой нещо да направи и за транспорта.

    Нередност?
  • 2
    cco01538589 avatar :-|
    Jordan Karamalakov

    Подхвърлените идеи за възстановяване на малките летища бяха пълна глупост, освен ако целта не е била да се прилапат бюджетни средства за строителни дейности. В железниците се забъркваше един след друг кадрови мишмаш, вместо да се уточнят ясни приоритети и да се реализират с реалистични малки стъпки. Изоставане с 40 години от железниците на водещите европейски страни не може да се навакса за 3-4 години, за това с повече реализъм и последователност.

    Нередност?
  • 3
    cco01538589 avatar :-|
    Jordan Karamalakov

    За медицинските хеликоптери проектът предвижда на първо място добре платени работни места в новата компания, на второ място сладки командировки за договаряне на машините, на резервните части и по техн поддръжка, на трето място дълго обучение зад граница на персонала и накрая - няма площадки при болниците, няма подготвени лекари и т н. И една голяма дупка в бюджета…

    Нередност?
Нов коментар