В транспорта: Опит за рестарт на железниците
За седемте месеца мрежата от регионални летища не успя да се разгърне, но проектът за медицински хеликоптери беше задвижен


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Един от най-експлозивните сектори в управлението на това правителство се оказа транспортът, ръководен от министър Николай Събев, създател на куриерската компания "Еконт".
Отличителен белег на управлението му бяха конфликтите, които се разразиха между него и някои представители на транспортния бранш, като се стигна до протести. Събев, който беше министър от "Продължаваме промяната", влезе в челни сблъсъци със собственика на автомобилната ПИМК Илиян Филипов, включително за терен в района на Централната жп гара, и със създателя на "Юнион Ивкони" Ивайло Константинов, като обвини някои транспортни фирми, че са на държавната хранилка със субсидиите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
Най-после някой нещо да направи и за транспорта.
Подхвърлените идеи за възстановяване на малките летища бяха пълна глупост, освен ако целта не е била да се прилапат бюджетни средства за строителни дейности. В железниците се забъркваше един след друг кадрови мишмаш, вместо да се уточнят ясни приоритети и да се реализират с реалистични малки стъпки. Изоставане с 40 години от железниците на водещите европейски страни не може да се навакса за 3-4 години, за това с повече реализъм и последователност.
За медицинските хеликоптери проектът предвижда на първо място добре платени работни места в новата компания, на второ място сладки командировки за договаряне на машините, на резервните части и по техн поддръжка, на трето място дълго обучение зад граница на персонала и накрая - няма площадки при болниците, няма подготвени лекари и т н. И една голяма дупка в бюджета…
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.