Новият брой:
Служебната президентска република

Tesla и Berkshire Hathaway не разкриват политическите си дарения

Рекорден брой компании обаче го направиха

В отговор на инвеститорския натиск стотици компании публикуват информация, която не се изисква от закона, включително колко дават на групи с нестопанска цел
В отговор на инвеститорския натиск стотици компании публикуват информация, която не се изисква от закона, включително колко дават на групи с нестопанска цел
В отговор на инвеститорския натиск стотици компании публикуват информация, която не се изисква от закона, включително колко дават на групи с нестопанска цел    ©  Reuters
В отговор на инвеститорския натиск стотици компании публикуват информация, която не се изисква от закона, включително колко дават на групи с нестопанска цел    ©  Reuters

Политическите дарения от големи компании в САЩ са въпрос, който неведнъж е водил до обвинения към тях. Тази година ситуацията е малко по-особена, защото след месец ще се проведат междинни избори. Очакванията на експертите са, че те ще бъдат най-скъпите до момента.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Политическите дарения от големи компании в САЩ са въпрос, който неведнъж е водил до обвинения към тях. Тази година ситуацията е малко по-особена, защото след месец ще се проведат междинни избори. Очакванията на експертите са, че те ще бъдат най-скъпите до момента.

Това е и причината интересът на широката публика към политическите дарения да е голям. Информацията, която е достъпна благодарение на Центъра за политическа отчетност, показва, че рекорден брой компании от борсовия индекс S&P 500 са пуснали отчети за даренията си.

Три големи компании обаче не са го направили. Това са Tesla, Berkshire Hathaway и CME Group. Общият брой на неподалите подобни документи компании е 35. Този на подалите обаче е достигнал най-високото ниво някога - 380 компании.

Няколко компании от S&P 500 са забранили даренията, установи докладът на CPA. IBM например има дългогодишна политика, която забранява политически разходи, каза Брус Фрийд, президент на CPA, пред Financial Times. В последните години инвеститорите поставят компаниите под все по-голям натиск да разгласяват подобна информация, защото се смята, че криенето й няма как да доведе до добри резултати.

В отговор на инвеститорския натиск стотици компании публикуват информация, която не се изисква от закона, включително колко дават на групи с нестопанска цел. Тези групи често имат политически мотиви и не е необходимо да разкриват източника си на финансиране или как се изразходват средствата, които са получили.

Компаниите и физическите лица са задължени да разкриват дарения за кампании пред Федералната избирателна комисия, но републиканците блокираха Комисията по ценни книжа и фондовите борси (SEC) да изисква компаниите да разкриват тази дейност в регулаторните доклади. Информацията, която компаниите публикуват относно надзора на борда върху политическите разходи, също е доброволна.

Все още няма коментари
Нов коментар