Кристоф Льоклерк, EurActiv: Вълна от консолидация в медийния сектор ще промени играта

Разговор с основателя на новинарската мрежа за сливането с Mediahuis и европейските регулации в медийния сектор

В днешните условия медиите трябва или да си сътрудничат много повече, или да се консолидират, за предпочитане трансгранично, смята Кристоф Льоклерк, основател на EurActiv
В днешните условия медиите трябва или да си сътрудничат много повече, или да се консолидират, за предпочитане трансгранично, смята Кристоф Льоклерк, основател на EurActiv
В днешните условия медиите трябва или да си сътрудничат много повече, или да се консолидират, за предпочитане трансгранично, смята Кристоф Льоклерк, основател на EurActiv    ©  EURACTIV
В днешните условия медиите трябва или да си сътрудничат много повече, или да се консолидират, за предпочитане трансгранично, смята Кристоф Льоклерк, основател на EurActiv    ©  EURACTIV
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Кристоф Льоклерк е френски медиен предприемач, основател на EURACTIV Media Network и председател на мозъчния тръст Europe's MediaLab. След като стартира EURACTIV през 1999 г. и го управлява в продължение на 10 години, Льоклерк се фокусира върху задълбочаването на мрежата и външните контакти. През май 2023 г. заедно с останалите акционери продават изданието на друга белгийска компания - Mediahuis. "След като интернет и социалните медии предизвикаха национална медийна концентрация, изкуственият интелект изисква трансгранично сътрудничество, улеснено от новите политики на ЕС. Интегрирането на общоевропейската мрежа на EURACTIV с групата Mediahuis, която оперира в пет държави, може да бъде решението", пише той в обявлението. С него разговаряме за европейските медийни регулации и бъдещето на сектора.

Как взехте решението EURACTIV да се присъедини към групата на Mediahuis?

Голямата картина е, че според мен се нуждаем от трансгранична медийна консолидация, това работи за плурализма, укрепва различни медийни брандове в страните. Когато медийната концентрация е национална, тя има отрицателно социално въздействие.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.