Hashtag-bg - водещa медия в кампанията за референдума
27 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Hashtag-bg - водещa медия в кампанията за референдума

Партиите и инициативните комитети имат право на медийни пакети на стойност до 40 000 лв., с които да водят своята агитация "за" и "против."

Hashtag-bg - водещa медия в кампанията за референдума

Свързани инициативни комитети и медии си разделиха 140 хил. лева от информационно-разяснителната кампания за електронното гласуване

Радослава Макшутова, Мила Чернева
5341 прочитания

Партиите и инициативните комитети имат право на медийни пакети на стойност до 40 000 лв., с които да водят своята агитация "за" и "против."

© Надежда Чипева


Със старта на кампанията за референдума за електронното гласуване, изненадващо се оказа, че във Видин изглежда има най-голям интерес към процеса. Цели пет инициативни комитета, които имат право да агитират по време кампанията имат не само имат връзка с крайдунавския град, но и са свързани помежду си.

Сега връзката се потвърди и във финансово изражение. Вчера на заседание на ЦИК бяха одобрени сключени договори между партии и инициативни комитети и медии за информационно-разяснителната кампания. Партиите и инициативните комитети имат право на медийни пакети на стойност до 40 000 лв., с които да водят своята агитация "за" и "против". Като основен получател на подобни пакети се

открои неособено популярният сайт hashtag-bg, който получи над 140 000 лв от два инициативни комитета и три политически партии. 

Сайтът hashtag-bg.com е собственост на фондация "Хаштаг-БГ". Справка в информационната система "Дакси" показа, че фондацията е регистрирана на името на Милена Евгениева Борисова. С различна фамилия (Кичашка) Милена Евгениева се явява съсобственик на "е-Март Ауторити", заедно с бившия депутат от НДСВ Борислав Цеков.

Интересното е, че не само изпълнителят на медийните пакети, но и възложителите имат общо с Цеков. Още при обявяването на комитетите, одобрени от ЦИК за провеждане на разяснителна кампания, се оказа, че пет от осем от тях са свързани с Видин, и всички те имат членове от сдружения и организации под шапката на "Модерна България" на Цеков. Единият от тези комитети, на Радослав Маринов, има договор с hashtag-bg на стойност 39 960лв , тоест целият му медиен пакет е концентриран в този сайт. Другият комитет, който ще разчита на hashtag-bg в разяснителната кампания, е този на Борислава Стоянова, като тяхната сделка е за 30 360лв. Потърсени за коментар, представители на двата комитета не си вдигаха телефоните

Партиите, които ще рекламират на сайта, собственост на фондация "Хаштаг-БГ", са Нова алтернатива, Движение за европейска интеграция и Социалистическа партия "Български път". ПП Нова алтернатива, чийто председател Николай Цонев е също бивш депутат от НДСВ, дава над 30 000 лв на онлайн медията. ПП Движение за европейска интеграция са сключили договор с hashtag-bg за 35 100лв, а "Български път" – 7 200лв.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK