Читателите на Capital.bg търсят анализи и коментари и искат повече дебати
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Читателите на Capital.bg търсят анализи и коментари и искат повече дебати

Читателите на Capital.bg търсят анализи и коментари и искат повече дебати

Това показват резултатите от представително проучване, проведено през юни

Денислава Симеонова, Чавдар Димов
5659 прочитания

© Икономедиа


Една трета от читателите на Capital.bg го посещават между 1 и 3 години. Други 25% го посещават повече от 3 години. Това показват данните от анкета, попълнена от 408 редовни посетители на сайта.

35% казват, че четат и вестника (веднъж в месеца или по-често). В същото време 2/3 от редовните читатели на хартиеното издание не посещават сайта.

Като цяло новият вид на сайта се харесва повече от предишния. Най-често (50%) читателите влизат в Capital.bg чрез т.нар. Bookmarks или запаметена страница в "Отметки" в браузъра. 9,8% го посещават през социална мрежа.

75% одобряват задължителната регистрация, като най-честата причина за регистрация е достъп до статиите в архива (71% от случаите). По думите на анкетираните тя не се отразява на честотата на коментиране. 60% казват, че не публикуват коментари, а 25% - че публикуват рядко.

Най-търсените теми са икономическите - 76% от аудиторията посочва че търси такива на сайта. Следват финансови, политически, наука и технологии, маркетинг и реклама и свободно време и начин на живот. Най-търсените видове материали са анализите, коментарите и журналистическите разследвания.

Още интересни резултати:

- 53% много харесват фотогалериите

- 21% от редовните посетители на сайта не знаят, че съществува мобилна версия на Capital.bg

- 26,4% от ползващите Фейсбук не знаят, че Капитал има фен страница, въпреки че това е най-популярната социална мрежа сред анкетираните

- само 10% от посетителите на сайта редовно ползват Twitter (Капитал в Twitter).

Мъже и жени по равно четат Capital.bg. 73,5% са с висше образование, близо половината са от София, а една трета взимат доход между 600 и 1000 лв.

Запитани какво искат да има повече, 38% отговарят че искат повече Дебати (това е и интерактивната рубрика, оценена като най-полезна от тези, които са я посещавали). Следва "по-често обновяване на информацията" (33%), повече фотогалерии (33%), повече видео (32%).

Методология

Въпросникът е попълнен от 408 души, редовни посетители на Capital.bg.

Изследването  е проведено чрез новия онлайн панел на Икономедиа. Въпросникът беше изпратен чрез лични покани на регистрирани потребители в сайтовете на Икономедиа, дали съгласие за участие в проучвания, сред които бяха подбрани редовните посетители на Capital.bg. На всеки участник, попълнил въпросника, беше предоставена възможност за получаване на награда (DVD  с включени разходи за доставка). Ако искате да участвате в подобни проучвания на Икономедиа можете да научите повече за онлайн панела и как да се регистрирате тук.

Дизайнът на извадката е съобразен с особеностите на аудиторията на Capital.bg. Разпределението по демографски признаци е направено на база данните от Nielsen Online за демографските характеристики на посетителите на сайта.
Автор: Икономедиа
Преглед на оригинала
Автор: Икономедиа
Преглед на оригинала
Автор: Икономедиа
Преглед на оригинала
Автор: Икономедиа
Преглед на оригинала
Автор: Икономедиа
Преглед на оригинала
Автор: Икономедиа
Преглед на оригинала

Една трета от читателите на Capital.bg го посещават между 1 и 3 години. Други 25% го посещават повече от 3 години. Това показват данните от анкета, попълнена от 408 редовни посетители на сайта.

35% казват, че четат и вестника (веднъж в месеца или по-често). В същото време 2/3 от редовните читатели на хартиеното издание не посещават сайта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    longanlon avatar :-|
    Longanlon

    Анализът ви допуска класическа грешка - приема, че попълнилите анкетата са представителна извадка на читателите.

    Докато те са всъщност представителна извадка на тази част от читателите, които са склонни да попълват анкети онлайн, а това има значение, както става очевидно от резултатите от анкетата, които са очевидно ориентирани към повече интерактивност.

  • 2
    izumena avatar :-|
    izumena

    До коментар [#1] от "Longanlon":

    Според мен, Вие грешите. Според други данни, посветени именно на тази цел, онези, които са склонни да откликват по-често на анкети, са по-често от женски пол, твърде млади или твърде стари, така че не виждам как тази извадка е представителна за това онлайн население. В сивото поле по-горе е пояснено как е направена извадката. Надявам се, че за човек като Вас, който е наясно каков е това представителност, ще е ясен и подходът при определяне на параметрите на извадката.

  • 3
    birdman avatar :-|
    birdman

    Ами честно казано онлайн Капитал чета от 3-4 години и 2 години си го купувам редовно - абсолютен привърженик съм на хартиените четива . Всъщност впечатление ми направи най-мнго в началото анализи и коментари на хора като Георги Ангелов и Лъчо Богданов и на още подобни експерти в областта на финансите и икономиката , още нещо хубаво , което ми направи впечатление е обективността , или айде да го кажа високата степен на обекстивност спрямо други медии !

  • 4
    vassilev12 avatar :-|
    Стефан Василев (vassilev12)

    На хартиеното издание му остава още много малко живот. За мен интерактивността в интернет, създава нови медийни полета за развитие в този бранш и обратната връзка на читателите често създава по-обширен материал от публикувания оригинал.
    Вижте блоговете на Г.Ангелов например, или ИванБедров...

    А рекламата, която храни медиите? Колко реклами се отпечатват и колко пари носят тези, които се мяркат на екрана?
    Същото се отнася и за телевизиите.

    Жалко е само, че когато аудиторията е твърде широка, резултатите от обратната връзка са трагични (често срамни). Вижте например коментарите в Дневник и в Капитал....

  • 5
    sves avatar :-|
    Све

    Според мен новият главен редактор на Капитал следва да се замисли как да привлече "верните читатели на хартия" към онлайн-а. А хартията да се реформира (тип веднъж месечно, само сериозни анализи писани от добри и опитни журналисти, дори freelance).

  • 6
    borislavb avatar :-?
    Борислав Борисов

    Хартиеното издание вече пречи на сайта.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Терминално* настроение

Терминално* настроение

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK