Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

"Без разширението компаниите рискуват да загубят критично важна регионална свързаност и достъп до ключови пазари по целия свят", коментира Адам Маршъл, генерален директор на Британската търговска камара, по повод съдебното решение. Според апелативните магистрати обаче няма пречка строежът на третата писта да бъде разрешен, ако в бъдеще успее да отговори на международните ангажименти на Великобритания по отношение на климатичните промени

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

Момчил Милев
3842 прочитания

"Без разширението компаниите рискуват да загубят критично важна регионална свързаност и достъп до ключови пазари по целия свят", коментира Адам Маршъл, генерален директор на Британската търговска камара, по повод съдебното решение. Според апелативните магистрати обаче няма пречка строежът на третата писта да бъде разрешен, ако в бъдеще успее да отговори на международните ангажименти на Великобритания по отношение на климатичните промени

© Reuters


По окончателни оценки мащабният проект би струвал около 32 млрд. лири.

Спорните планове за изграждане на трета писта към най-голямото лондонско летище "Хийтроу" забуксуваха след историческо съдебно решение в четвъртък.

Апелативният съд в Лондон обяви, че инвестиционните намерения за разширяване на летището са противозаконни, тъй като не са съобразени с държавните ангажименти на Великобритания в областта на климатичните промени и в частност с Парижкото споразумение за намаляване на въглеродните емисии.

Делото бе заведено по инициатива на природозащитни организации и кмета на Лондон Садик Хан.

Намеренията за разширяване на "Хийтроу" бяха изключително амбициозни и предвиждаха преместване на пътища, магистрали и дори корита на реки.

Новата писта и прилежащата инфраструктура трябваше да бъде готова някъде през 2028-2029 г., а цената й да възлиза на цел 14 млрд. лири.

Според актуализираната оценка стойността на проекта обаче скача още повече до космическите 32 млрд. лири.

От ръководството на "Хийтроу" обявиха, че ще обжалват съдебното решение пред Върховния съд на страната.

За разлика от мениджмънта на аерогарата обаче правителството на Великобритания няма намерение да се включи в делото на последна инстанция.

"Правителството е абсолютно ангажирано с разширението на летището, но искаме да сме сигурни, че то не уврежда околната среда", коментира британският транспортен министър Грант Шарп, цитиран от BBC.

През 2015 г., преди да стане министър-председател, Борис Джонсън обяви, че "ще легне пред булдозерите и ще спре строителството на третата писта".

Три години по-късно обаче, през 2018 г., мнозинството от британските депутати дадоха зелена светлина на проекта, докато Джонсън беше извън страната.

След настоящото съдебното решение изпълнителният директор на "Хийтроу" Джон Холанд-Кей коментира, че ръководството на летището ще работи съвместно с британското правителство, за да "докаже, че разширяването е съвместимо с Парижкото споразумение за климатичните промени".

"Без разширение на "Хийтроу" Великобритания няма да бъде глобален фактор", обобщава той пред BBC.

По окончателни оценки мащабният проект би струвал около 32 млрд. лири.

Спорните планове за изграждане на трета писта към най-голямото лондонско летище "Хийтроу" забуксуваха след историческо съдебно решение в четвъртък.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK