Великобритания тества прототип на водороден влак

Великобритания тества прототип на водороден влак

Целта е екологичният железопътен превоз в страната да заработи през 2022 г.

Момчил Милев
9997 прочитания

Министерството на транспорта на Великобритания е започнало изпитанията на първата влакова композиция, задвижвана с водородни горивни клетки. Прототипът, наречен HydroFlex, е извършил първото си официално полево изпитание преди около седмица на отсечка с дължина 25 мили между Уорикшър и Устършър. Максималната скорост, която композицията е успяла да развие, е била около 80 км/ч.

Предимствата на водорода като алтернативно гориво са известни от десетилетия. Още през 2008 г. Европейската комисия дори го определя като един от основните енергоизточници, които могат да помогнат за намаляването на въглеродните емисии в атмосферата с между 60 и 80 на сто до 2050 г.

Проектът HydroFlex е съвместно начинание на Университета в Бирмингам и компанията Porterbrook. В него те са инвестирали над 1 млн. паунда за последните около две години. Прототипът на водороден влак получава и грант от британското правителство в размер на 750 хил. паунда, за да доразработи екологично чистата технологията.

Горивната клетка на HydroFlex не отделя парникови газове в атмосферата, тъй като произвежда електричество, което задвижва мотора на локомотива, а отпадъчните продукти от окисляването на водорода са само топлина и водни пари. Университетът в Бирмингам вече работи и по следващата фаза на проекта: инсталирането на резервоарите с водород, горивните клетки и акумулаторите, които те зареждат, в долната част на локомотива и вагоните, така че да има повече място за пасажери.

Крайната цел е иновативният водороден влак да бъде готов до края на 2021 г. и да влезе в комерсиална употреба през 2022 г.

Министерството на транспорта на Великобритания е започнало изпитанията на първата влакова композиция, задвижвана с водородни горивни клетки. Прототипът, наречен HydroFlex, е извършил първото си официално полево изпитание преди около седмица на отсечка с дължина 25 мили между Уорикшър и Устършър. Максималната скорост, която композицията е успяла да развие, е била около 80 км/ч.

Предимствата на водорода като алтернативно гориво са известни от десетилетия. Още през 2008 г. Европейската комисия дори го определя като един от основните енергоизточници, които могат да помогнат за намаляването на въглеродните емисии в атмосферата с между 60 и 80 на сто до 2050 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Енергетика

Научавайте най-важното от сектор енергетика през изминалата седмица



Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход