Зелен ринг, околовръстна железница или двете заедно?

Възможностите за бъдещето на старите жп линии в София се разделят на две, но могат и да се обединят

Железопътните релси на "Гара Пионер", 2007 г.
Железопътните релси на "Гара Пионер", 2007 г.    ©  Надежда Чипева
Железопътните релси на "Гара Пионер", 2007 г.
Железопътните релси на "Гара Пионер", 2007 г.    ©  Надежда Чипева

Месец след като Йорданка Фандъкова предизборно извади на дневен ред стария проект за велосипедна алея и линеен парк по изоставените жп линии в София, наричайки го "Зелен ринг", се появи и контраидея. От Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт предлагат възстановяването на градската железница и свързването ѝ с околните населени места, за да може хората бързо, лесно и екологично да стигат до центъра на града.

От организацията искат поетапно възстановяване на околовръстната железница под формата на light rail - модерни мотриси, които могат да се движат по трамвайните и железопътните релси с различна скорост в зависимост от това дали са в градска или извънградска среда. Подобни примери има в редица европейски градове като Прага, Будапеща, Загреб и др. Това е и една от основните предпоставки повече хора да живеят в крайградските райони - нещо, което в София напълно липсва.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се