Френското сърце на България

Фестивалът Francofolies успя и да позиционира Благоевград на международната карта, да донесе бизнес и положителен имидж на града

През първата година след възраждането на Francofolies в Благоевград публиката е от 3-4 хил. души. Само пет години по-късно, през 2019 г., фестивалът беше посетен от 45 хил. души
През първата година след възраждането на Francofolies в Благоевград публиката е от 3-4 хил. души. Само пет години по-късно, през 2019 г., фестивалът беше посетен от 45 хил. души
През първата година след възраждането на Francofolies в Благоевград публиката е от 3-4 хил. души. Само пет години по-късно, през 2019 г., фестивалът беше посетен от 45 хил. души    ©  Йордан Михайлов
През първата година след възраждането на Francofolies в Благоевград публиката е от 3-4 хил. души. Само пет години по-късно, през 2019 г., фестивалът беше посетен от 45 хил. души    ©  Йордан Михайлов

Какво е нужно на един град, за да стане известен? Хубаво време и френска музика, като само последното също би било достатъчно. Това се случи с Благоевград за последните пет години. Като LP, Кенджи Жирак, ZAZ, Боб Синклер, Патрисия Каас и Имани са само малка част от звездите, минали през южната българска дестинация в дните на фестивала на френската музика Francofolies. Областният център всъщност има дълбоки фестивални корени, като в миналото е сцена на събитията за политическа песен "Ален мак" и "Златната антена", преди тя бъде преместена в курорта Албена.

Благоевград успя да развие фестивалното начало на нов глас и сега е традиционен домакин на три събития - Годишните музикални награди на "БГ радио", театралния фестивал за алтернативен млад театър "Тара-ра-бумбия" и Блус и джаз фестивал.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал