Западният туристически център

Благоевградска област е четвърта по приходи от туризъм. Очакванията за зимния ски сезон са високи, но развитието и инвестициите в сектора идва по линия на други сегменти

През 2019 г. оръжейният търговец "Армако" купи ски зона "Картала", състояща се от 5 км писта, лифт с две станции и два ски влека, от Българо-американска кредитна банка
През 2019 г. оръжейният търговец "Армако" купи ски зона "Картала", състояща се от 5 км писта, лифт с две станции и два ски влека, от Българо-американска кредитна банка    ©  Надежда Чипева
През 2019 г. оръжейният търговец "Армако" купи ски зона "Картала", състояща се от 5 км писта, лифт с две станции и два ски влека, от Българо-американска кредитна банка
През 2019 г. оръжейният търговец "Армако" купи ски зона "Картала", състояща се от 5 км писта, лифт с две станции и два ски влека, от Българо-американска кредитна банка    ©  Надежда Чипева

Близост до столицата, където е и най-голямото летище, и две съседни държави, дом на най-големия ски курорт и няколко други, развиващи се в балнеологията и СПА туризма. При тези дадености не е чудно, че област Благоевград е четвърта в страната по най-много приходи от туризъм след морските Бургас и Варна и столицата София, поне според данните на Националния статистически институт. Погледнато през числата на Националния туристически регистър, в Банско се предлагат 715 обекта за настаняване на туристи, включително хотели от различни категории, къщи за гости и апартаменти. Техният брой в Сандански е 259, а в самия Благоевград - 50. В региона липсват големи индустриални мастодонти и това превръща туризма в един ключовите отрасли, които дават облика на икономиката в областта.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се