Градският транспорт в София - малко електро, малко нощен и без визия за развитие

По линии 84, 184 и 123 ще се движат бързозарядни електробуси, а нощният транспорт ще се запази, но подобрения в обслужването не се очакват

Нощният транспорт в София ще бъде удължен експериментално с една година
Нощният транспорт в София ще бъде удължен експериментално с една година
Нощният транспорт в София ще бъде удължен експериментално с една година    ©  Цветелина Белутова
Нощният транспорт в София ще бъде удължен експериментално с една година    ©  Цветелина Белутова

От следващата година по линиите 84, 184 и 123 ще се движат нови бързозарядни електробуси. Това нововъведение обаче, изглежда, ще създаде известен хаос в управлението на градския транспорт в София, тъй като въпросните линии трябва да бъдат прехвърлени от "Столичният автотранспорт" за управление към електротранспортното общинско дружество. В същото време за дейността на новите превозни средства ще продължи да се плаща като на обикновени автобуси, въпреки че експлоатационните разходи са крайно различни.

Тези любопитни детайли, които до голяма степен разкриват неподготвеността на общината, станаха ясни по време на заседанието на комисията по транспорт към Столичния общински съвет в понеделник. Тогава стана ясно още, че нощният транспорт ще продължи да съществува поне докато Центърът за градска мобилност (ЦГМ) направи анализ на ефективността му. Такъв се обещава от миналата година, но все още липсва.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    zop54499002 avatar :-P
    zop54499002
    • + 1

    "цената за километър пробег няма да е като тази, на която се таксуват тролеите (5.16 лв./км), а ще се запази на 3.14 лв. за км като за автобуси"
    Правилно ли разбрах, че експлоатацията на тролей е по-скъпа от таз на автобус?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал