Румънското туристическо царство
Над половината от туристите във Велико Търново са румънци, но броят им се свива


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Над половината от чуждите туристи са от северната съседка, но броят им напоследък се свива.
- Нова ниша през годината са круизните пътувания по Дунав, в които градът е включен в програмите.
- Има видим ръст на частните апартаменти и къщи, които се отдават под наем на туристи.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
Във ВТ ще има много повече руънски туристи ако се пусне редовна автобусна линия от Букурещ. По принцип ползата ще е многократна - летището в Букурещ е най-близкото до Търново международно летище. Т.е. ако линията е от летището до Търново ще могат по-лесно да стигат и други туристи.
Просто трябва да се обяви конкурс за субсидирана автобусна линия, която да циркулира по маршрута Лет. Букурещ - Букурещ - Русе - Търново - Габрово поне 3-4 пъти дневно. Това би струвало 200-300 хиляди лева годишно, което са жълти стотинки. Има си дори специфичен европейски инструмент за тази цел - Public Service Obligation.
Отделна ползата ще и за хората от централна Северна БГ, които работят в чужбина - така по-лесно ще могат да се прибират вкъщи.
Другото, което би било полезно е да се пусне веломаршрут по дунавския бряг и се направи отбивка до Търново.
Велоспиедния туризъм край Дунава е голям бизнес в Австрия. Има опънати велоалее с кръчмички и велоателиета на всеки 15-20км. Маса хора изкарват прехраната си по този начин. Лятно време не можеш да се разминеш по въпросните велоалеи - маса хора, цели семейства правят вело излети. У нас това също може да стане, ама трябва да се прокарат велоалеи.
Велоалеите край Дунава спират някъде в Сърбия. На нашия и на румънския бряг е пустош - храсталаци и бурени.
А велоалеите не струват толкова много пари. С парите за 1км магистрала може да направиш 20км велоалеи. Ако Боко реши за 1 година могат да избацат велоалея от Видин до Силистра. Ама трябва някой да се сети.
Интересна ми е Самоводската чаршия, поне от 35 г. не съм била във В. Търново.
До коментар [#] от "
Peni Nikol
":
Приятно е, има атмосфера. Препоръчвам ви да отидете.
До коментар [#1] от "Николов":
Колега, нямаш празно! Поздравления за конструктивните и информирани предложения. Дано повече хора търсят решенията, а не проблема. За нас това е професионално изкривяване, така че - не се брои.
Вижда се обаче, че малко по малко се научаваме на бизнес, въпреки прекършения предприемачески дух. Хората се специализират и развиват бизнеси - дали в производството, дали в туризма. В България има много потенциал и това все повече ще си личи.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.