Благоевградският "Оксфорд"

Как градът се сдоби с водещ американски университет и защо не успява да капитализира достатъчно от това

Сред завършилите АУБ 54% са следвали бизнес администрация, 11% - политика и международни отношения, 9.2% - компютърни науки, 9% - икономика, и 8.3% - журналистика
Сред завършилите АУБ 54% са следвали бизнес администрация, 11% - политика и международни отношения, 9.2% - компютърни науки, 9% - икономика, и 8.3% - журналистика    ©  АУБ
Сред завършилите АУБ 54% са следвали бизнес администрация, 11% - политика и международни отношения, 9.2% - компютърни науки, 9% - икономика, и 8.3% - журналистика
Сред завършилите АУБ 54% са следвали бизнес администрация, 11% - политика и международни отношения, 9.2% - компютърни науки, 9% - икономика, и 8.3% - журналистика    ©  АУБ

270Наблюдавайте магистралите на една област и ще разберете всичко за нея. Ако се движат камиони - индустрията се развива, ако е пусто, значи хората ги няма. Рекламните табла наоколо също ще ви разкажат истории за мястото. Като например тази на Американския университет в България (АУБ). Слоганът "Blagoevgrad - Home of American University in Bulgaria" се появява често по пътя от София до Благоевград и синтезира само в едно изречение новата история на града, станал известен най-вече заради местоположението на най-престижното и рейтингово (според всички национални класации) учебно заведение в страната.

Трудно е да се каже, че южният областен център се развива благодарение на АУБ, но със сигурност колежът е крайъгълен камък в задържането му на повърхността. Младите хора от двата университета (АУБ и Югозападния) буквално връщат живота на мястото. Благоевград не печели само от това, че те пазаруват, наемат жилища и са жадни за култура и забавления. Печели и добра репутация - както в национален, така и в международен план.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал