Тонка Трайкова: Направили сме инвестиции за повече от 22 млн. евро

Управляващият съдружник на благоевградската месопреработвателна компания КФМ пред "Капитал Градове"

Намирането на подготвени кадри за хранителната индустрия е проблем не на местно, а на национално ниво, смята управляващият съдружник на КФМ Тонка Трайкова
Намирането на подготвени кадри за хранителната индустрия е проблем не на местно, а на национално ниво, смята управляващият съдружник на КФМ Тонка Трайкова    ©  Надежда Чипева
Намирането на подготвени кадри за хранителната индустрия е проблем не на местно, а на национално ниво, смята управляващият съдружник на КФМ Тонка Трайкова
Намирането на подготвени кадри за хранителната индустрия е проблем не на местно, а на национално ниво, смята управляващият съдружник на КФМ Тонка Трайкова    ©  Надежда Чипева

Визитка

Тонка Трайкова е управляващ съдружник на "Карол Фернандес миит" (КФМ). Завършила е Университета по хранителни технологии в Пловдив и целият й професионален път е свързан с месопреработвателната индустрия. Преминала е обучения по финансов мениджмънт в САЩ и по маркетинг мениджмънт в Япония. Била е преподавател в Югозападния университет в Благоевград.

За компанията

"Карол Фернандес миит" (КФМ) е петият по стойност на продажбите производител на преработени меса на българския пазар. Компанията е създадена преди 20 години, след като в предшественика й "Карол" влизат испански акционери. След промяната основателите на "Карол" остават мажоритарни собственици в КФМ. Днес Тонка Трайкова и Тодор Наков имат по 24% дял в компанията, а 19.4% от дяловете са на други българи физически лица.

КФМ произвежда салами, шунки, варени колбаси, кренвирши, пастети, бекони, филета и е силна в сегмента на продуктите с традиционно специфичен характер като "Панагюрска луканка" и филе "Елена". Основните й продажби са на местния пазар, където е представена с марките "Молерите", "Маестро", "Чановете" и др. От три години насам компанията работи и за експорт. Той се осъществява чрез партньорската мрежа на Lidl (в промоции и тематични седмици) и продуктите й вече достигат до пазарите в седем европейски държави.

КФМ внася суровините си от Европа и няма собствена кланица.

Във фабриката на КФМ в Благоевград работят 120 души, а заедно с търговския екип и логистиците заетите са 170.

През 2018 г. дружеството има приходи от 33 млн. лв. и печалба от 4.5 млн. лв.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал