Тонка Трайкова: Направили сме инвестиции за повече от 22 млн. евро

Управляващият съдружник на благоевградската месопреработвателна компания КФМ пред "Капитал Градове"

Намирането на подготвени кадри за хранителната индустрия е проблем не на местно, а на национално ниво, смята управляващият съдружник на КФМ Тонка Трайкова
Намирането на подготвени кадри за хранителната индустрия е проблем не на местно, а на национално ниво, смята управляващият съдружник на КФМ Тонка Трайкова
Намирането на подготвени кадри за хранителната индустрия е проблем не на местно, а на национално ниво, смята управляващият съдружник на КФМ Тонка Трайкова    ©  Надежда Чипева
Намирането на подготвени кадри за хранителната индустрия е проблем не на местно, а на национално ниво, смята управляващият съдружник на КФМ Тонка Трайкова    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Визитка

Тонка Трайкова е управляващ съдружник на "Карол Фернандес миит" (КФМ). Завършила е Университета по хранителни технологии в Пловдив и целият й професионален път е свързан с месопреработвателната индустрия. Преминала е обучения по финансов мениджмънт в САЩ и по маркетинг мениджмънт в Япония. Била е преподавател в Югозападния университет в Благоевград.

За компанията

"Карол Фернандес миит" (КФМ) е петият по стойност на продажбите производител на преработени меса на българския пазар. Компанията е създадена преди 20 години, след като в предшественика й "Карол" влизат испански акционери. След промяната основателите на "Карол" остават мажоритарни собственици в КФМ. Днес Тонка Трайкова и Тодор Наков имат по 24% дял в компанията, а 19.4% от дяловете са на други българи физически лица.

КФМ произвежда салами, шунки, варени колбаси, кренвирши, пастети, бекони, филета и е силна в сегмента на продуктите с традиционно специфичен характер като "Панагюрска луканка" и филе "Елена". Основните й продажби са на местния пазар, където е представена с марките "Молерите", "Маестро", "Чановете" и др. От три години насам компанията работи и за експорт. Той се осъществява чрез партньорската мрежа на Lidl (в промоции и тематични седмици) и продуктите й вече достигат до пазарите в седем европейски държави.

КФМ внася суровините си от Европа и няма собствена кланица.

Във фабриката на КФМ в Благоевград работят 120 души, а заедно с търговския екип и логистиците заетите са 170.

През 2018 г. дружеството има приходи от 33 млн. лв. и печалба от 4.5 млн. лв.

Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1

    Защо не можем да пробием с месни продукти в чужбина?

    Нередност?
  • 2
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    Г-жа Трайкова твърди, че няма носталгия по социализма, но все пак обективно и навярно с известна доза тъга отбелязва предимствата на онзи режим (чест й прави, че ги казва тези неща) и сравнението с днешната реалност е смайващо, в полза на соца. Все пак е любопитно и другото, което споделя и благодаря на г-жа Радославова за това интервю. Аз също харесвам продуктите на тази фирма и им желая да продължават да реализират ръстове в продажбите. Ако не греша, техен бе първият салам у нас без Е-та, което е значимо постижение.

    Нередност?
Нов коментар