Новият брой: Накъде след вота
Close

От Горна Джумая за Западна Европа

90% от продукцията на благоевградската семейна печатница "Смилков" е за експорт, а компанията е удвоила бизнеса си за две години

През 2018 г. приходите на печатница "Смилков" са били 3.6 млн. лв. Те са пораснали с 15% спрямо година по-рано
През 2018 г. приходите на печатница "Смилков" са били 3.6 млн. лв. Те са пораснали с 15% спрямо година по-рано
През 2018 г. приходите на печатница "Смилков" са били 3.6 млн. лв. Те са пораснали с 15% спрямо година по-рано    ©  Надежда Чипева
През 2018 г. приходите на печатница "Смилков" са били 3.6 млн. лв. Те са пораснали с 15% спрямо година по-рано    ©  Надежда Чипева

*Статията е приключена редакционно преди откриването на първите случаи на заразени с коронавирус в България

Независимо в коя сфера е дейността им, семейните бизнеси по света, които растат с над 10% на годишна база, имат общи белези. Първо, 84% от тях са създадени от семейства, които споделят общи ценности и визия за развитие на компаниите. Второ, 63% от тях правят сериозни стъпки в посока дигитализация и внедряване на модерни технологични решения. Трето, 55% от бизнесите имат конкретни стратегически планове за бъдещето. Такива са изводите от глобалното изследване на Price Waterhouse Cooper (PwC) за семейния бизнес през 2018 г., а една малка благоевградска компания показва на практика, че всички заключения са напълно релевантни. Както и че успехът не зависи от сферата на дейност на бизнеса, нито от това дали той е базиран в Ню Йорк, Магдебург, Сао Висенти, Мингечаур или малко българско градче.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар