Черната дупка, която засмука градския транспорт във Варна

Електронната билетна система в града така и не заработи, а управляващото дружество предупреди, че може да спре да вози пътници заради дългове

Делничен ден, осем и половина сутринта. На една от спирките на градския транспорт във Варна се качват пътници, сядат спокойно на седалките и чакат кондуктор да им продаде билет. Никой обаче не идва и след известно колебание и озъртане се промъква мисълта, че днес пътуването ще бъде безплатно. В този момент от най-задната седалка се чува силен женски глас, който заповядва: "Елате до машината и си купете билети от нея!" Погледите бързо се насочват към гигантската метална кутия в средата на автобуса, представляваща нещо средно между стар робот и банкомат. Настъпва суматоха - ядосани от неочакваната промяна, пътниците засипват с въпроси новото чудо на техниката - какво е, как се ползва и въобще какви пари приема. Дамата от задната седалка все пак се решава да внесе малко ред и започва да дава индивидуални инструкции. Образува се дълга опашка и много пътници пристигат до крайната си цел, без да са закупили дългоочаквания билет.

Това е живият спомен от първия ден от внедряването на новата автоматизирана система за продажба на автобусни билети в града, която тръгна пилотно в края на 2017 г. Тя струва на община Варна 8.3 млн. лв., изплатени със заем от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), и е един от компонентите на проекта "Интегриран градски транспорт", който се финансира по програма "Регионално развитие" на Европейския съюз и е на обща стойност 115 млн. лв.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал