На пистата на растежа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

На пистата на растежа

На пистата на растежа

Община Сливен дава за временно ползване бившето летище на града. Със средствата ще се изгражда индустриална зона "Бършен"

2391 прочитания

© Надежда Чипева


Макар да е служило само за селскостопански цели и износ на продукция от областта, някогашното летище "Бършен" е било с една от най-добрите за времето си писти. От години насам то тъне в разруха и привлича внимание само в контекста на незаконните гонки, които се организираха там. Пистата му обаче може да се окаже ускорител за растежа на областите Сливен и Ямбол, дори и там да не полетят самолети.

Община Сливен е на път да върне старото летище в икономическия живот на града, като до края на годината трябва да бъде обявена тръжна процедура за ползването му. Желанието на общинското ръководство е да даде под наем за временно ползване площта от 1600 дка и с получените средства да развие проекта си за изграждане на нова индустриална зона - "Бършен".

"Имаме заявен инвеститорски интерес за реализиране на проект в областта на ВЕИ на терена на летището", казва кметът на града Стефан Радев. Той допълва, че общината иска да запази собствеността си върху летището, защото в бъдеще то би могло да се развие по предназначение.

Трета промишлена зона

В момента в град Сливен функционират две промишлени зони - зона "Юг" и зона "Запад". Повечето големи предприятия в града се намират в промишлена зона "Юг" - там са фабриките на "Е. Миролио", "Тирбул" и др. В другата промишлена зона - "Запад", където се намира борсата за плодове и зеленчуци има свободни около 500 дка общински земи. "Новата индустриалната зона ще бъде около летище "Бършен", защото там имаме достатъчно общинска земя и добри условия за привличане на инвеститори", казват от общинското ръководство.

Индустриална зона "Бършен" включва летището с площ 1600 дка, както и още два парцела с обща площ от 900 дка, които са подходящи за малък и голям бизнес. "Има интерес към закупуване на парцели, още повече че и местни фирми инвестират в нови логистични бази и разширения на индустриалните си площи", обяснява кметът на Сливен Стефан Радев. "На този етап правим подготвителни работи по подробните устройствени планове и преговаряме с представители на бизнеса", допълва той.

Общината трябва да стартира тръжните процедури до края на годината. По план е предвидено изграждане на жп достъп до индустриалната зона, канализация, водоснабдяване, газоснабдяване и всички останали комуникации. "Те ще се правят постепенно в зависимост от събраните средства от закупените парцели от инвеститорите", казва Радев. Сливен ще търси и сътрудничество с държавно предприятие "Индустриални зони" в зависимост от възможностите, които дава законодателството.

На този етап инвеститорски интерес към региона заявяват фирми в областта на ВЕИ и такива, които желаят да изграждат логистични бази.

Съединението прави силата

Автор: Капитал

Изграждането на индустриална зона "Бършен" е част от програмата на община Сливен за подобряване на условията за икономическо развитие. То е стъпка и към създаването на обща икономическа зона между Сливен и Ямбол. През есента миналата година община Сливен презентира идеята пред обществеността чрез изготвения бизнес каталог "Инвестиционна дестинация Сливен и Ямбол". За да бъдат по-лесно осъществими намеренията, се предвижда строителство на четирилентов път между Сливен и Ямбол. Това ще доведе до по-бързата комуникация, улесняване на достъпа до магистрала "Тракия" и между двата града, което на практика ще създаде общата икономическа зона. Очаква се пътят да бъде финансиран с европейски средства през новия програмен период. "Презентираме се заедно с Ямбол, защото двете общини имат потенциал, добро географско положение, работна ръка и са привлекателни за инвестиции", казва Радев. Според него предимствата са, че районът има благоприятно разположение, защото е на кръстопът - близо до прохода "Хаинбоаз", а също до пътен възел "Петолъчката", магистрала "Тракия" минава на 15 км от Сливен, а главният път между Бургас и София свързва пристанище Бургас и летище Бургас с централната част на страната.

Макар да е служило само за селскостопански цели и износ на продукция от областта, някогашното летище "Бършен" е било с една от най-добрите за времето си писти. От години насам то тъне в разруха и привлича внимание само в контекста на незаконните гонки, които се организираха там. Пистата му обаче може да се окаже ускорител за растежа на областите Сливен и Ямбол, дори и там да не полетят самолети.

Община Сливен е на път да върне старото летище в икономическия живот на града, като до края на годината трябва да бъде обявена тръжна процедура за ползването му. Желанието на общинското ръководство е да даде под наем за временно ползване площта от 1600 дка и с получените средства да развие проекта си за изграждане на нова индустриална зона - "Бършен".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK