Градският транспорт vs автомобила

За да бъде алтернатива на личната кола, общественият превоз трябва да стане по-бърз, по-удобен и по-достъпен

   ©  Юлия Лазарова
   ©  Юлия Лазарова

Решаването на проблема с паркирането в София и подобряването на цялостния трафик в града не може да стане без пълна модернизация на градския транспорт. През изминалите десет години кметът Йорданка Фандъкова неведнъж е повтаряла, че общината прави всичко възможно хората да слязат от колите, но и до днес алтернативата - бърз градски транспорт, който да е по-удобен и бърз от личния автомобил - липсва.

Примери как това да стане има във всички приети от общината стратегически документи, но малко от тях се прилагат на практика. Обособени трасета за автобусите има само по някои булеварди, разписанията им не съответстват на натоварването, някои от новите жилищни зони на града пък въобще нямат достъп до градски транспорт, а по редица линии все още се движат 30-40-годишни превозни средства, които са труднодостъпни за възрастни, майки с колички и хора със специални потребности.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се