Градският транспорт vs автомобила
За да бъде алтернатива на личната кола, общественият превоз трябва да стане по-бърз, по-удобен и по-достъпен
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Решаването на проблема с паркирането в София и подобряването на цялостния трафик в града не може да стане без пълна модернизация на градския транспорт. През изминалите десет години кметът Йорданка Фандъкова неведнъж е повтаряла, че общината прави всичко възможно хората да слязат от колите, но и до днес алтернативата - бърз градски транспорт, който да е по-удобен и бърз от личния автомобил - липсва.
Примери как това да стане има във всички приети от общината стратегически документи, но малко от тях се прилагат на практика. Обособени трасета за автобусите има само по някои булеварди, разписанията им не съответстват на натоварването, някои от новите жилищни зони на града пък въобще нямат достъп до градски транспорт, а по редица линии все още се движат 30-40-годишни превозни средства, които са труднодостъпни за възрастни, майки с колички и хора със специални потребности.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
Даа дайте другари да дадете казва фандъкова! А тя слязлали е от служебния автомобил? Банкянския бек да не би да обикаля на тротинетка?
Градеския транспорт е за бедните, не за охранените другари от СО, та точно затова и на никой от СО не му пука за обикновения човек. Кметът (в случая Фандъкова) е човека, който трябва с личен пример да покаже на останалите, че ГТ е алтернатива за (удобно) придвижване из града. Кметът трябва да слезе от служебния автомобил, като нареди на всички свои служители да последват примера му, да се попридвижат с велосипеди из "хубавите"велоалеи, сътворени от тях самите, за да се уверят, че НИЩО не са направили. Кметът е човек, който милее за града си и за хората, живеещи в него, точно той осигурява гладките и осветени тротоари за всички жители, а не само на собствената си улица. Ама де го тоя кмет, явно само в сънищата на хората...
До коментар [#2] от "geordgeo":
УБО возят кмета с Мерцедес. Не очаквай от Фандъка някога да се откаже от този лукс, който я отличава от простолюдието. Та нали преди година я бяха заснели, след като призоваваше хората да слязат от колите, да се качва в мерцедеса за километров преход вместо да се поомеша с плебса за десет минути ходене пеш?
Колкото до другия изявен представител на управляващото ни потно-лучено селячество - председателят на СОС Герджиков: "Шефът на столичните общинари Елен Герджиков пък заяви, че да се откаже от служебния си автомобил е все едно да се откаже от кабинета си. Той е само средство да си върша работата, е категоричен той. Според Герджиков, желанието на опозицията е див популизъм, завършва вестника."
Някой изобщо смята ли, че има дори минимален шанс фокусът в София да се измести от колите при такова кмет и такова председател на общински съвет?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.