София и колите: Расте и се задръства
Кризата с колите в столицата е достигнала критична точка, която изисква спешни действия и формулирането на ясна политика в дългосрочен план
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Центърът за градска мобилност на София започва да глобява с до 200 лв. за неправилно паркиране в опит да подреди транспортния хаос в града.
- Общината обещава да предложи нови паркинги в кварталите и по-добър градски транспорт, но все още не е ясно кога.
- Кризата с колите в столицата е достигнала критична точка, която изисква спешни действия и формулирането на ясна политика в дългосрочен план.
От началото на ноември София обещава да стане нормален град. Столицата, която е последният голям град в Европа, в който няма ефективни и работещи глоби за неправилно паркиране, въвежда такива заедно със звено, което да ги налага. Глобите ще бъдат до 200 лв. и ще са за неправилно паркиране върху тротоари, трамвайни линии, зелени площи и други. Ще бъдат налагани (о, чудо) дори в отсъствието на шофьорите. Като признание за неефективността на столичния инспекторат тази дейност се отнема от ръцете им и се прехвърля на специално звено на Центъра за градска мобилност. Глобите директно ще постъпват в данъчното, което до голяма степен прави плащането им неизбежно - заради годишния технически преглед.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
17 коментара
Ама как бе, ако прочетете визията на Визия за София - всичко ецуфнало и вързало в тоя град, проблеми няма, може би някъде в бъдещето ще има, ама дотогава добрите ГЕРБ-София ще вземат мерки като модерните европейски градове, някъде след 20 години. Яко лъскане...
В културата на софиянци таралясникът се ползва със същия статус, каквото има кравата при индусите. Ако види зелена площ да стои "зян" пред блока, хвърля няколко лопати сгурия и си прави място за паркиране.
Сутрин, на тръгване за работа, 2-ма от 3-ма софиянци изричат следната популярна молитва:
Кола акбар,
нафта акбар,
дано намеря да паркирам
върху градинка или тротоар!
Амин!
Фандъкова, ако й е много трудно всичко друго, да вземе да мине поне по центъра и да види какво става: улиците Шипка (най-вече), Оборище, кръстовището до БНТ, всичко е задръстено от неправилно паркирани коли. Полицаите само ги гледат и нищо не правят. Нооооо....теорията на счупеният прозорец, в нашия случай на "пълното чекмедже". Нали г-жо Фандъкова?!
Първо нещо доста елементарно (ако не я е страх столична община): да спре дивото, скотско, селяндурско и не на посаледно място незаконно влизане на всякакви частни МПС в Борисовата градина!
Като човек, който се придвижва навсякъде из София с велосипед искам да попитам г-жа Фандъкова или някой от общината - за чие удобство я направихте тая велоалея по Искърско шосе след последния ремонт на булеварда ПАК от никъде до никъде? Къде е началото й и къде е края? И най-важното - кой ще я ползва, защото откакто е направена аз май съм единствения й ползвател, просто се усвояват едни пари, да има там нещо, а дали ще върши работа не важно, нали? Баси, градът отдавна прилича на джунгла, а не на европейска столица, а най-срамното е, че и доста африкански столици изглеждат доста по-добре от София, за съжаление. И освен управленско безсилие да се справяте с най-обикновените проблеми на един голям град, друго не сте показали за последните 10-ина години (а и преди това)...
Да, колата в България е съвкупно твърде евтина. Първа е виновна държавата, че не взема мерки да ограничава размножаването на колите. Като минимум могат да направят като при недвижимите имоти - за първа кола поносим данък, за втора висок.
За еконорми няма да говорим, че е тъжно. Промяната в ЗМДТ все пак беше добра, макар и не достатъчна.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.