Ходи пеша, бе? Ако можеш
Концепцията за пешеходен град е напълно чужда на София, a примерът с ул. "Съборна" показа, че се работи на парче
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Концепцията за пешеходен град е напълно чужда на София.
- Примерът с ул. "Съборна" показа, че се работи на парче. Желание за промяна обаче има от граждани и организации.
- Проблемът е в страха на управляващите да следват ясна политика в полза на хората, а не на автомобилите.
Да се разходиш спокойно по улицата, без да се блъснеш в някое колче или да се препънеш в стърчаща плочка е мисия невъзможна в София. В това пътешествие ще срещнете и безразборно спрели коли, през които трябва да се промъкне човек. Колко е далеч градът от концепцията за "пешеходен град" ясно се вижда и от състоянието на единствените по-разпознаваеми пешеходни улици - "Витоша" и "Пиротска". Едната дори не изпълнява изцяло функцията си заради това, че е обсипана с огромните тераси на заведения, а другата по-скоро прилича на занемарен пазар, който не е особено безопасен след мръкване. Наскоро се случи не особено успешен опит за трета такава - малката "Съборна", където местни бизнеси и хора протестираха, за да запазят правото си да паркират в самия център на града. Не е нужно да си учил градоустройство, за да усещаш, че нещо в София не се прави както трябва. Ако трябва да зададем един въпрос на управлението на града, той би бил следния: как стана така, че човекът без кола тук не е пълноправен гражданин?
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
много полезна статия.
бих предпочела капитал да не използва подобни заглавия
На практика единственият, който има кураж да защитава непопулярни тези в СОС, е Бонев. Всички други се крият като мишки, включително и опозицията...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.