София затъна в собствените си проблеми
Единствените по-големи събития в града от 2009 г. насам са изграждането на метрото и на завода за боклук
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Единствените по-големи събития в София от 2009 г. насам са изграждането на метрото и на завода за боклук.
- За сметка на това столицата остава далеч от разбиранията за модерен и екологичен европейски град с добра среда за живот.
- Година и половина след началото на мандата нито една от обещаните промени не е задвижена.
Ако София имаше огледало, в него щеше да се оглежда кметът Йорданка Фандъкова. Това е лицето на града от почти 12 години, лицето, под чието управление е минал съзнателният живот на стотици хиляди млади хора. Лице, което впрочем се появява все по-рядко по медиите, сякаш притежателката му предпочита жителите на най-големия български град да не си спомнят твърде често кой ги управлява.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
12 коментара
Градоначалника, могъщ собственик нали е Столица.
Браво за статията !
Много тъжно наистина.
Мисля, че имаше реален шанс на предишните кметски избори да се предложи нов модел, ако двамата десни кандидати се бяха обединили с обща кандидатура. Липсва ми да разбера, защо това не се случи.
Иначе е ясно - корупция и смело разграждане като за последно. И накрая някой да изкрещи - "Ми върви пеша бе".
Обитателите на кварталите да спрат да паркират в тревата и по тротоарите. Оплакваме се с право от Фандъка, но с този селски манталитет за къде сме тръгнали?
София е кална, мръсна и смърди. Мисля, че това е основното, което можеше да се промени. Сякаш тестват до колко мизерията от прехода се понася от хората и резултатът е, че обществото не е готово да излезе от калта. В такава обстановка кмета не е нужно да си дава зор.
За съжаление градът продължава безвремието си. Вижте само какво се случва в т. нар. нови квартали. Тотален хаос, липса на планиране и инфраструктура. Иначе, на ниво град, все още няма интегриран транспорт, неща като юбер бяха забранени, велосипедистоте и пешеходците са последна грижа. Общинските дружества се управляват безхаберно, боклукът се събира от 2-3ма приятели на премиера.
Софиянци имаха шанс за промяна на последните избори,но се уплашиха. Вярно, изиграха ги с Борис Бонев, съзнателно или не, но всяка промяна е поне надежда за край на очевидно провалени сегашен модел.
Истината е, че вие софиянците не знаете какво искате - София никога не е била по-хубава и подредена! Авторката просто е продажна журналистка. аз рядко идвам в столицата (3-4 пъти годишно), но виждам голямата промяна. И шапка свалям на тази крехка жена, която се справя с тези капризни "софиянци"!
Фъндъкова има върл противник в мое лице. С подобни статии обаче само й се вдига рейтинга. Авторката се нахвърля с жлъч срещу колите, но не съобразява простия факт, че колата е не само удобство, но и необходимост. Сама заявява, че в Люксембург хората имат също толкова много коли, колкото имат и в София. Следователно хората имат нужда от коли. Къде е разликата? В София не е решен проблем с паркирането - решава се с непрекъснато разширяване на обхвата на зоната, която достига до места, където просто няма улици - отворете и вижте какво представлява улица Добруджански край в цялата й дължина, събират се едни добри пари, които потъват и до там. В Люксембург има изградена стройна система, която позволява на гражданите да си ползват и паркират колите при съответните условия.
Извод, когато атакуваш кмета - той е направо за бой, го атакувай за реалния проблем - нищо не е направено, за да има покрити, открити и всякакви други места за паркиране, разрешават се строежи без достатъчно паркоместа и реално не се изграждат нови квартали със съответната инфраструктура, а само се преуплатнява съществуващата такава, което е от полза единствено на строителната мафия, която си прави съответните отчисления. Не атакувай хората, защото имали коли и не предлагай кофти решения като намаляване на паркоместата и оскъпяване на възможността да ползваш кола. Да, може да го направиш по-скъпо, но само и единствено, ако си решил проблема с паркирането - построил си паркинги или си накарал инвеститорите в нови жилищни строежи да построят такива. После се чудите, защо на изборите ГЕРБ взимат гласовете на хората? Ами защото тяхното решение - да не се прави нищо, е по-добро от предлаганото тук грешно решение - де се стъжни живота на хората, да им е скъпо и да се откажат от удобството и свободата да притежават автомобил.
^^
Да се притежава автомобил е едно. Да се притежават по два-три на домакинство, които се паркират в калта около блока и всеки сам да си ходи в центъра с колата и да чака да паркира за два лева е друго.
Второто го няма в никой развит град в Европа.
Всеки реве за паркинги, но цената която плащам в европейски град е 18 евро за 4 часа.
Ако това ти е опцията тук, онези за които колата е основата на селска та им чест, ще вдигнат революция.
Същото мислене е било до 70-те и в Европа, просто ние сме няколко десетилетия назад. Ще ни уврят тиквите, но аз поне няма да го доживея...
кал и прах и мръсен въздух...това може да се реши с
1. акъл и 2. крути мерки.
За акъла - или го имаш или го нямаш. Той не може да се налее.
2. крути мерки - първата и най-важната - изграждането ударно на поне 2ти паркинга(високи, за да изкарат колите от градинките)
втората от крутите мерки е - вдигане сериозно на данаци и такси за автомобилите, за да не може(да наистина, да не може) всеки втори да си позволи автомобил. Защото е ясно, че огромна част от автомобилите стоят паркирани и се изваждат по 2-3 пъти в месеца. За тази цел може и с такси. като намалят колито от 650 на 1000 до 250 на 1000 ще се решат много проблеми..
сега очаквам да ревнат всякакви популисти и правозащитници...но точно заради тези недомислия и популизим дишаме и гълтаме прахта всеки ден.
Едва ли има спор че последните 10 години управата на София е в някаква необяснима летаргия. Казвам "необяснима", защото не мога да приема, че при целият този ресурс, градът трябва да излгежда по този начин. В този град живеят и самият кмет и главният архитект , а и цялата администрация. Факт е обаче, че единствените по-големи проекти (метрото и околовръстното) се случват без участието на тези хора. Всичко останало безпомощно отлежава с години.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.