"Щрабаг" ще ремонтира бул. "Първа българска армия" в София за 9.6 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Щрабаг" ще ремонтира бул. "Първа българска армия" в София за 9.6 млн. лв.

"Щрабаг" ще ремонтира бул. "Първа българска армия" в София за 9.6 млн. лв.

Проектът ще е готов през 2022 г., тъй като тази година общината е отделила само 2 млн. лв. за започването му

Анина Сантова
4165 прочитания

© Надежда Чипева


"Щрабаг" е избран да ремонтира ключовия за кв. "Орландовци" бул. "Първа българска армия" в частта му от ул. "Мара Бунева" до бул. "Илиянци". Компанията е предложила срок от четири месеца (120 дни) за всички дейности, но от капиталовата програма на общината става ясно, че финалът на ремонта е планиран за 2022 г. Причината е, че не са осигурени достатъчно средства - тази година общината е отпуснала от бюджета си само 2 млн. лв. за започването му. Така излиза, че ремонтът ще се забави още, макар и първоначално да беше планиран за 2018 г.

Освен българското дружество на Strabag в консорцума е и едно чуждо поделение - "Страбаг Сп.з.о.о. - клон България". Предложената цена е 9.595 млн. лв. без ДДС при прогнозна 10 млн. лв. Това не е най-ниската ценова оферта - "Трейс груп холд" е предложила 9.39 млн. лв., но техническо предложение на "Щрабаг" е получило максимален брой точки, се вижда в протокола на оценителната комисия.

Ако няма обжалвания на процедурата, ремонтът може да започне до няколко месеца.

От девет първоначални участника до финалната права на търга са стигнали едва четирима - "Щрабаг", "Галчев инженеринг", "Трейс груп холд" и "ПСТ груп". Докато победителят е получил 30 т. на техническото предложение, "ПСТ" е получила 21 т., а другите двама участника - по 15 т. Планът на "Щрабаг" е да раздели трасето на 47 къси участъка, за да не се пречи на движението. При максимални 180 дни (или шест месеца) за извършване на ремонта тя е предложила да приключи в срок от четири месеца.

Ценови предложения:

"Галчев инженеринг" - 9.994 млн. лв.

"Трейс груп холд" - 9.397 млн. лв.

Консорциум "Страбаг" - 9.595 млн. лв.

"ПСТ груп" - 9.666 млн. лв

В очакване на новия булевард

От години булевардът е в окаяно състояние - пътното платно е осеяно с дупки, а по тротоарите има разбити плочки или въобще липсва настилка. Проектът, по който ще се ремонтира сега булевардът, предвижда да промени това чрез цялостно преасфалтиране на платното, изграждане на нови тротоари и обновяване на зелените площи. Участъкът е дълъг малко над 2 км и беше обещан още за 2018 г., но така и не се случи. Причината - обявеният тогава търг беше спрян заради неправилни сметки на общината. Интересен факт е, че и тогава за финалист беше избран консорциум "Щрабаг Райкомерс", който поиска 8.2 млн. лв. с ДДС при прогнозна сума 3.6 лв. с ДДС.

От общината обясниха за "Капитал", че причината за обявяването на новия търг през лятото на 2020 г. са "съществени изменения в проектната документация, които водят до несъответствия в особено големи размери". Те засягат предимно електро и ВиК частта, като само за една от позициите в електронната част се налага добавянето на допълнителни 16 км тръбна мрежа.

Независимият общински съветник Борис Бонев обаче обърна внимание и че в новата обществената поръчка има пропуски. По думите му Общият устройствен план предвижда трамвайно трасе по булеварда, свързващ квартала с "Бенковски", но такова липсва в проекта.

"Щрабаг" е избран да ремонтира ключовия за кв. "Орландовци" бул. "Първа българска армия" в частта му от ул. "Мара Бунева" до бул. "Илиянци". Компанията е предложила срок от четири месеца (120 дни) за всички дейности, но от капиталовата програма на общината става ясно, че финалът на ремонта е планиран за 2022 г. Причината е, че не са осигурени достатъчно средства - тази година общината е отпуснала от бюджета си само 2 млн. лв. за започването му. Така излиза, че ремонтът ще се забави още, макар и първоначално да беше планиран за 2018 г.

Освен българското дружество на Strabag в консорцума е и едно чуждо поделение - "Страбаг Сп.з.о.о. - клон България". Предложената цена е 9.595 млн. лв. без ДДС при прогнозна 10 млн. лв. Това не е най-ниската ценова оферта - "Трейс груп холд" е предложила 9.39 млн. лв., но техническо предложение на "Щрабаг" е получило максимален брой точки, се вижда в протокола на оценителната комисия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    znayko84 avatar :-P
    znayko84

    Да го направят барем като хората, че трудно се минава от там без да загубиш някоя пломба

  • 2
    edin_balgarin avatar :-|
    Един Българин

    Това е най-разбитият булевард в града, зарязан така поне 20 години (ако не и 30). Не помня някога да е бил ремонтиран в тази част. Общината не го ремонтираше защото трябвало да има трамвай??? Е хубаво сложете трамвай макар че между края на булеварда и Бенковски няма да има никакви пътници (не е жилищен район). Оправете тръби и всичко подземно, а най-добре е един тунел за кръгово метро да оставите за в бъдещето - "звездата" добра, но с кръг осигурява още по-добра свързаност. В момента между Модерно предградие - Надежда - Оралндовци, Хаджи Димитър , Суха Река - Дружба се пътува 100г през центъра и то с кола т.к. няма метро в повечето райони.

  • 3
    coffee.bean avatar :-|
    coffee.bean

    Ай стига с тез трамвайни трасета. Борис Бонев да си затвори човката. Видяхме го какви проблеми предложи за бул.Патриарх Евтимии. Виждате и проблемите на бул.Константин Величков със трамвайното трасе и избутване на колите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.