"Щрабаг" ще ремонтира бул. "Първа българска армия" в София за 9.6 млн. лв.

"Щрабаг" ще ремонтира бул. "Първа българска армия" в София за 9.6 млн. лв.

Проектът ще е готов през 2022 г., тъй като тази година общината е отделила само 2 млн. лв. за започването му

Анина Сантова
7085 прочитания

© Надежда Чипева


"Щрабаг" е избран да ремонтира ключовия за кв. "Орландовци" бул. "Първа българска армия" в частта му от ул. "Мара Бунева" до бул. "Илиянци". Компанията е предложила срок от четири месеца (120 дни) за всички дейности, но от капиталовата програма на общината става ясно, че финалът на ремонта е планиран за 2022 г. Причината е, че не са осигурени достатъчно средства - тази година общината е отпуснала от бюджета си само 2 млн. лв. за започването му. Така излиза, че ремонтът ще се забави още, макар и първоначално да беше планиран за 2018 г.

Освен българското дружество на Strabag в консорцума е и едно чуждо поделение - "Страбаг Сп.з.о.о. - клон България". Предложената цена е 9.595 млн. лв. без ДДС при прогнозна 10 млн. лв. Това не е най-ниската ценова оферта - "Трейс груп холд" е предложила 9.39 млн. лв., но техническо предложение на "Щрабаг" е получило максимален брой точки, се вижда в протокола на оценителната комисия.

Ако няма обжалвания на процедурата, ремонтът може да започне до няколко месеца.

От девет първоначални участника до финалната права на търга са стигнали едва четирима - "Щрабаг", "Галчев инженеринг", "Трейс груп холд" и "ПСТ груп". Докато победителят е получил 30 т. на техническото предложение, "ПСТ" е получила 21 т., а другите двама участника - по 15 т. Планът на "Щрабаг" е да раздели трасето на 47 къси участъка, за да не се пречи на движението. При максимални 180 дни (или шест месеца) за извършване на ремонта тя е предложила да приключи в срок от четири месеца.

Ценови предложения:

"Галчев инженеринг" - 9.994 млн. лв.

"Трейс груп холд" - 9.397 млн. лв.

Консорциум "Страбаг" - 9.595 млн. лв.

"ПСТ груп" - 9.666 млн. лв

В очакване на новия булевард

От години булевардът е в окаяно състояние - пътното платно е осеяно с дупки, а по тротоарите има разбити плочки или въобще липсва настилка. Проектът, по който ще се ремонтира сега булевардът, предвижда да промени това чрез цялостно преасфалтиране на платното, изграждане на нови тротоари и обновяване на зелените площи. Участъкът е дълъг малко над 2 км и беше обещан още за 2018 г., но така и не се случи. Причината - обявеният тогава търг беше спрян заради неправилни сметки на общината. Интересен факт е, че и тогава за финалист беше избран консорциум "Щрабаг Райкомерс", който поиска 8.2 млн. лв. с ДДС при прогнозна сума 3.6 лв. с ДДС.

От общината обясниха за "Капитал", че причината за обявяването на новия търг през лятото на 2020 г. са "съществени изменения в проектната документация, които водят до несъответствия в особено големи размери". Те засягат предимно електро и ВиК частта, като само за една от позициите в електронната част се налага добавянето на допълнителни 16 км тръбна мрежа.

Независимият общински съветник Борис Бонев обаче обърна внимание и че в новата обществената поръчка има пропуски. По думите му Общият устройствен план предвижда трамвайно трасе по булеварда, свързващ квартала с "Бенковски", но такова липсва в проекта.

"Щрабаг" е избран да ремонтира ключовия за кв. "Орландовци" бул. "Първа българска армия" в частта му от ул. "Мара Бунева" до бул. "Илиянци". Компанията е предложила срок от четири месеца (120 дни) за всички дейности, но от капиталовата програма на общината става ясно, че финалът на ремонта е планиран за 2022 г. Причината е, че не са осигурени достатъчно средства - тази година общината е отпуснала от бюджета си само 2 млн. лв. за започването му. Така излиза, че ремонтът ще се забави още, макар и първоначално да беше планиран за 2018 г.

Освен българското дружество на Strabag в консорцума е и едно чуждо поделение - "Страбаг Сп.з.о.о. - клон България". Предложената цена е 9.595 млн. лв. без ДДС при прогнозна 10 млн. лв. Това не е най-ниската ценова оферта - "Трейс груп холд" е предложила 9.39 млн. лв., но техническо предложение на "Щрабаг" е получило максимален брой точки, се вижда в протокола на оценителната комисия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


3 коментара
  • 1
    znayko84 avatar :-P
    znayko84

    Да го направят барем като хората, че трудно се минава от там без да загубиш някоя пломба

  • 2
    edin_balgarin avatar :-|
    Един Българин

    Това е най-разбитият булевард в града, зарязан така поне 20 години (ако не и 30). Не помня някога да е бил ремонтиран в тази част. Общината не го ремонтираше защото трябвало да има трамвай??? Е хубаво сложете трамвай макар че между края на булеварда и Бенковски няма да има никакви пътници (не е жилищен район). Оправете тръби и всичко подземно, а най-добре е един тунел за кръгово метро да оставите за в бъдещето - "звездата" добра, но с кръг осигурява още по-добра свързаност. В момента между Модерно предградие - Надежда - Оралндовци, Хаджи Димитър , Суха Река - Дружба се пътува 100г през центъра и то с кола т.к. няма метро в повечето райони.

  • 3
    coffee.bean avatar :-|
    coffee.bean

    Ай стига с тез трамвайни трасета. Борис Бонев да си затвори човката. Видяхме го какви проблеми предложи за бул.Патриарх Евтимии. Виждате и проблемите на бул.Константин Величков със трамвайното трасе и избутване на колите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход