Започва нов мащабен европейски ремонт в София: на трамвайната линия по "Борис III"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Започва нов мащабен европейски ремонт в София: на трамвайната линия по "Борис III"

Новите трамваи, които сега се движат по маршрута на трамвай 18, се предвижда да бъдат пуснати по ремонтирането трасе на 5-ицата

Започва нов мащабен европейски ремонт в София: на трамвайната линия по "Борис III"

Ремонтът ще се прави от наследника на "Водстрой", ще продължи до 2023 г. и е част от проект за 127 млн. лв.

Анина Сантова
5519 прочитания

Новите трамваи, които сега се движат по маршрута на трамвай 18, се предвижда да бъдат пуснати по ремонтирането трасе на 5-ицата

© Георги Кожухаров


София започва нов мащабен ремонт, който ще продължи няколко години и трябва да обнови трасето на трамвай 5, който слиза към центъра по булевард "Борис III". Ремонтът започва тази събота, ще продължи до 2023 г. и ще включва разстоянието между площад "Македония" и "Княжево".

Инвестицията от 40.5 млн. лв. без ДДС е последната част от огромния проект за "Интегриран градски транспорт част II", който е на обща стойност почти 127 млн. лв. и е от европейската програма "Региони в растеж". По нея освен това са направени реконструкция на трамвайния път по ул. "Каменоделска" за 82 млн. лв. и са купени 13 нови трамвая PESA, предвидени да се движат по новия участък.

Заради скандали тази обществена поръчка се забави три години и общината избра в последния момент изпълнител - наследникът на някога свързваната с депутата и бизнесмен Делян Пеевски "Водстрой 98", сега ВДХ.

Нов парк в центъра на града

Реконструкцията на трамвайния път по "Цар Борис III" ще се прави на два етапа, обясни зам.-кметът по строителството на Столичната община инж. Ангел Джоргов. От събота, 10 април, ще се ремонтира участъкът от пл. "Македония" при кръстовището с бул. "Христо Ботев" до ухото на "Бъкстон". Това ще продължи близо година, като проектът включва и изграждането на линеен парк от "Македония" до "Руски паметник" с озеленяване, велоалея и места за отдих.

Заради това паркоместата около бъдещия парк ще бъдат намалени с 30%, като плащащите винетен стикер за паркиране ще имат възможност да паркират в съседните зони. Лятото ще се реконструират и релсите по ул. "Алабин", като се поднови и пътното платно.

Вторият етап ще започне през пролетта на 2022 г. и ще обхваща участъка между "Бъкстон" и "Княжево".

Новият булевард "Борис III"

Спирките ще се ремонтират с настилки от унипаваж и ще бъдат поставени нови навеси и информационни електронни табла, предвижда проектът. "Очакваме след две години обектът да има европейски вид и да позволи трамваите да се движат с по-малко шум и вибрации, като така ще намалим шума и в централната градска част", заяви днес зам.-кметът Джоргов. По ремонтираното трасе ще бъдат пуснати новите трамваи, които сега изпълняват маршрута на трамвай 18.

Ремонтът на релсите ще се прави от наследника на "Водстрой 98" - ВДХ. Тя предложи цена 40.5 млн. лв. и беше избрана за изпълнител през декември 2020 г., в последния момент преди общината да получи спечелените средства по европрограмата.

Напомняме, че през годините от 2010 до 2016 г. "Водстрой" беше напомпано с обществени поръчки за близо 900 млн. лв., поради което се смяташе за близко до депутата от ДПС Делян Пеевски. След това голямата строителна варненска компания "Хидрострой" го купи и то се преструктурира.

Джоргов обеща през следващите години да се направи и ремонт на пътното платно по бул. "Цар Борис III"

София започва нов мащабен ремонт, който ще продължи няколко години и трябва да обнови трасето на трамвай 5, който слиза към центъра по булевард "Борис III". Ремонтът започва тази събота, ще продължи до 2023 г. и ще включва разстоянието между площад "Македония" и "Княжево".

Инвестицията от 40.5 млн. лв. без ДДС е последната част от огромния проект за "Интегриран градски транспорт част II", който е на обща стойност почти 127 млн. лв. и е от европейската програма "Региони в растеж". По нея освен това са направени реконструкция на трамвайния път по ул. "Каменоделска" за 82 млн. лв. и са купени 13 нови трамвая PESA, предвидени да се движат по новия участък.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    Clint_Eastwood avatar :-?
    Clint_Eastwood

    Тръпки ме побиват отсега. Стягайте се за безумно ниско качество и множество удължавания на сроковете и късане на нервите с алтернативен транспорт.

    Дали са предвидили спирките да са достъпни за майки с колички и инвалиди и навесите да побират повече от трима души?

  • 2
    grigoo avatar :-|
    grigoo

    И да махат първобитните павета! Този булевард е един от главните наравно с Цариградско, Ботевградско, Ломско, България и тн. Не може такъв булевард да е с разнебитени дивашки павета. Минаваш от там и колата ти за ремонт.

  • 3
    szm01589451 avatar :-|
    szm01589451

    От сега виждам как тези две години ще станат 3-4.
    ОК, ще се движат нови трамвай по 5та, а по 4та ще се сменят ли?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.