Хасково: Встрани от големите инвестиции

Регионът на Хасково изостана в развитието си през последните години, но вече започва да печели от това, че е на пътя между София и Истанбул

Хасково се намира на важен кръстопът - малко повече от час шофиране го делят от Пловдив, от Стара Загора или Одрин, а София и Бургас са на два часа разстояние. Въпреки това областта е сред най-слабо развитите в цяла Южна България. В Хасково се наблюдава и един особен феномен - едновременно повишаване на доходите на домакинствата и на дела на бедните семейства, което е ясен сигнал за по-бавния ръст на стандарта на живот в сравнение със средните за страната стойности. Притеснително е и обстоятелството, че областта застарява с темпове, по-бързи от средните за страната.

Всичко това в комбинация с базисни проблеми като тези с качеството на водата поставят огромни предизвикателства пред региона. Първите сигнали за възможната промяна обаче вече са налице. Подобряването на железопътната инфраструктура и завършването на автомагистрала "Марица" станаха предпоставка за нови инвестиции и привличането на хора към разкритите работни места. В област Хасково например протичат по-ярко изразени процеси на индустриална трансформация, които дори очертават пътя, през който трябва да премине българската промишленост в търсене на своята нова индустриална идентичност.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се