"Ломско шосе" ще се разширява към околовръстното за 9.2 млн. лв. без ДДС

"Ломско шосе"

"Ломско шосе" ще се разширява към околовръстното за 9.2 млн. лв. без ДДС

Столичната община търси изпълнител за първия етап до жп линията и едва после ще обяви поръчка за финалната част

Анина Сантова
3997 прочитания

"Ломско шосе"

© Градът


София задейства проекта за разширението на бул. "Ломско шосе" към околовръстния път, което се очаква да облекчи трафика в района на "Връбница". Обявена е обществената поръчка, с която се търси изпълнител за първия етап, който започва от кръговото при метростанция "Ломско шосе" и стига до надлеза на жп линията.

Това ще струва 9.2 млн. лв. без ДДС, които засега не са осигурени, пише в обществената поръчка. Най-вероятно средствата ще дойдат от заема, който общината взе от Европейската инвестиционна банка за изпълнението на ключови инфраструктурни проекти. Разширението на "Ломско шосе" беше включено в тази програма, като ориентировъчната стойност, която от кметството дадоха, възлизаше на 23.3 млн. лв. Така общината ще обяви и втори търг, с който да търси изпълнител за връзката между жп линията и околовръстния път, която, изглежда, ще струва отново около 10 млн. лв.

Само наполовина

Булевардът е единствената пряка връзка на кварталите в района с центъра на града. Именно заради това е дългоочаквана и належаща за облекчаването на трафика в района, който допълнително се утежнява от камионите, обслужващи предприятията и индустриалните зони в района.

Изграждането на разклонението обаче може и да се забави. През февруари общината предостави справка на общинския съветник от "Демократична България" Симеон Ставрев, в която се казва, че тепърва ще се изготвя работен инвестиционен проект за следващия участък - от надлеза до околовръстния път. Това значи, че пускането на втората обществена поръчка, с която да се финализира участъкът, може и да не се случи тази година, още повече ако се чакат и отчуждителни процедури. Което отдалечава във времето изпълнението с няколко години.

Какво ще се прави

Първият участък в частта от метростанцията до надлеза над жп линията е с дължина около 850 м и се води градска магистрала ІІ клас по предназначение. Изграждането на разширението би трябвало да отнеме най-много седем месеца, след като общината избере изпълнител. Така стартът, изглежда, ще е най-рано в началото на 2022 г., а финалът на първи етап - през същата година в най-оптимистичния вариант. А срокът за цялото разширение може да отплава до 2025 г.

Проектът предвижда две пътни платна по 10.50 м, разделителен остров с ширина 3 м, източен локал, широк 5 м, и тротоари от 1.50 до 5.00 м, като на местата, където ще има пешеходни пресичания, бордюрите ще бъдат понижени. Ще бъде сложена и подпорна стена с дължина 20 м между главното и локалното платно на булеварда от метростанцията до жп линията. Над нея ще бъде изграден и нов мост, пише в документацията на обществената поръчка.

Предвижда се и изграждане на ново улично осветление с LED лампи, монтирани върху нови стоманени стълбове.

Условия

Най-значим критерий при избора на изпълнител е цената с тежест 60%. Следва техническото предложение с 30% и предложеният срок за изпълнение с 10%. За да участват в търга, участниците трябва да са вписани в Централния професионален регистър на Камарата на строителите за втора категория строеж. Друго условие е да са реализирали минимален общ оборот в размер на 8 млн. лв., изчислен на база годишните обороти, за последните три приключили финансови години. Общината поставя изискване за солидарна отговорност за изпълнението на поръчката от кандидата или участника и третото лице, чийто капацитет се използва за доказване на съответствието с критериите, свързани с икономическото и финансово състояние.

София задейства проекта за разширението на бул. "Ломско шосе" към околовръстния път, което се очаква да облекчи трафика в района на "Връбница". Обявена е обществената поръчка, с която се търси изпълнител за първия етап, който започва от кръговото при метростанция "Ломско шосе" и стига до надлеза на жп линията.

Това ще струва 9.2 млн. лв. без ДДС, които засега не са осигурени, пише в обществената поръчка. Най-вероятно средствата ще дойдат от заема, който общината взе от Европейската инвестиционна банка за изпълнението на ключови инфраструктурни проекти. Разширението на "Ломско шосе" беше включено в тази програма, като ориентировъчната стойност, която от кметството дадоха, възлизаше на 23.3 млн. лв. Така общината ще обяви и втори търг, с който да търси изпълнител за връзката между жп линията и околовръстния път, която, изглежда, ще струва отново около 10 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    jazzdevil avatar :-|
    jazzdevil

    Поредната данкина тъпотия - целия трафик от камиони от индустриалната зона сега минава през Ломското наместо по 100 пъти по удобния за тежкотоварен трафик бул Рожен просто понеже пътния възел на Тангентата при Илиенци е така направен, че всичко по-голямо от автомобил няма как да вземе завоя на рампата там.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход