Опитът на Варна да влезе в Плана за възстановяване: лека железница за 400 млн. евро

Проектът за леко метро предвижда седем участъка с обща дължина над 60 км, а общината се надява да го финансира с държавни или европейски средства

Фотоколаж, илюстриращ една от идеите за монорелсова железница успоредно на варненския бул. "Владислав Варненчик".
Фотоколаж, илюстриращ една от идеите за монорелсова железница успоредно на варненския бул. "Владислав Варненчик".    ©  Клъстър
Фотоколаж, илюстриращ една от идеите за монорелсова железница успоредно на варненския бул. "Владислав Варненчик".
Фотоколаж, илюстриращ една от идеите за монорелсова железница успоредно на варненския бул. "Владислав Варненчик".    ©  Клъстър

Метрото е проектът на София, на който всички останали големи градове у нас завиждат. Освен очевидните плюсове, които носи на града, такъв проект бонусира сериозно кмета, през чийто мандат се прави - вижте само продължителния политически живот на Йорданка Фандъкова, в чието управление се случиха малко неща извън подземната железница.

Ето защо е разбираемо, че и други градове повдигат тези въпроси. Сега на ред е Варна. Морският град отдавна има желание да се сдобие в някакъв вид железница, която да обедини в едно разпокъсаната сега метрополия - индустрията в Девня, пристанищата, курортите на север и центъра на Варна.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал