Не, София няма нужда от пари за метро по Плана за развитие

Ако искаме да съществува каквато и да е регионална политика и да има повече от един икономически център в България, е време да спрем безрезервната подкрепа за столицата

Миналата седмица, вицепремиерът Атанас Пеканов стана първият министър, който призна, че има огромна несправедливост в начина, по който се подкрепя София. За да посочи защо не е справедливо столицата и най-развит град на България да получи огромна безплатна подкрепа от Плана за развитие и възстановяване, за да построи поредната си метролиния, той припомни, че в страната има няколко много изоставащи района и София категорично не е от тях.

И се надигна ропот.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


6 коментара
  • 1
    m17 avatar :-|
    m17

    Съгласен съм че не добра идея най-развития икономически регион София да взима лъвския пай от еврофинансирането. Големия проблем е че повечето други региони нямат капацитет и готовност да кандидатстват за смислено приложение на европейскитев пари. И ще се получи както в предишния програмен период - села с по 100 човека да взимат пари за стадион но да нямат канализация. Просто защото проекта за канализация е много по-труден за подготовка. И другото е че без свестни проекти, парите няма да бъдат дадени и съответно българската икономика няма да ги ползва. Те на практика, след години ще се чудим защо България отново е усвоила едва 20-30% от парите от ЕС и не може отново да включваме проектите на София.

  • 2
    hvb1465021363498530 avatar :-|
    Angel Toskov

    До колкото прочетох статията, никъде не се коментира за финансиране на села, а за по-малките градове от София (2-ри, 3-ти, 4, по големина). А според мен и в момента София не разполага с такъв огромен капацитет за изпошзване на тези ресурси. Това е и причината софиянци да продължават да познават само двата сезона - прашен и кален, въпреки всичките милиарди. А защо да няма и метро в Пловдив или в Бургас? До колкото си спомням Бургас е най-голямия град пък по площ..
    До коментар [#] от "":

  • 3
    acarid avatar :-|
    acarid

    До коментар [#] от "":
    Половината държавен апарат е впрегнат да пробутва столични метро, дъги и площади и пр. по всякакви програми. После целият министерски съвет се хвали с успехите и се снима пред мотрисите. Дори самият Любо Дилов - син се похвали с метро. Ами време е калинките вече да поработят и за омразната им провинция.

  • 4
    kbderror avatar :-?
    kbderror

    Принципно съм съгласен със статията и разликите са сериозни. За да сме напълно коректни е редно да отбележим че от няколко месеца се говори за ж.п. връзка от летище бургас до центъра на града, а във Варна наскоро имаше представяне на кмета Портних за леко метро из целия град с няколко лъча. ПЛовдив е някъде встрани,щото видиш ли напоследък много бил дръпнал с ТИЗ (Тракия Икономическа Зона). Парата от ЕС трябва да се ползва за изравняване на стандарта на живота в районите, поне на хартия.(разлики има и в европа, но те са толкова остри). Според мен с напредване и завършването на метрото,,а и на тангенти/булеварди в София, се вижда как тоя ресурс ше плъзне и към страната. Същото е с магистралите, понаправиха основните,(без Хемус) сега разклонения. Всичко с времето си, въпроса е дали ше стане в нашия живот....

  • 5
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    По принцип всички факти изброени сочат към извода в статията. Не искам да споря с тях, но нека погледнем реално - колко са качествените проекти, които наистина могат да развият някои замиращи областни градове?

    Аз досега виждам само проекти за градска инфраструктура, но имат ли реален ефект върху икономиката? Обикновено се финансират неща, които общината би направила, ако имаше средства. Строят се градинки, сменят се плочки, ремонтират се сгради... Нека не се лъжем - тези проекти не сближават общините, с малки изключения (напр. създаване на индустриални зони).

    Реална конвергенция се постига с неща, които рядко зависят от общински проекти. Например магистралите. Дали метрото да се финансира от Европари - нека да не се финансира, но нека тези пари се похарчат добре за алтернативните проекти. Като правим градинки на село, сменяме стари плочки с нови, евтини и некачествени никаква конвергенция няма да видим.

  • 6
    drug avatar :-|
    реалист

    До коментар [#] от "":
    "Дори самият Любо Дилов - син се похвали с метро. Ами време е калинките вече да поработят и за омразната им провинция."
    Не Софиянци мразят Провинцията, а комбинативните провинциалисти мразят родните си места. Чудеса от храброст и корупция правят за да се кипрят Софиянци


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Ковид влезе в съда

Ковид влезе в съда