Таксуването за време в градския транспорт на София чака анализ на УНСС (част 2/3)
Новите тарифи не могат да бъдат въведени, без да има цялостни данни за пътници, а сега ЦГМ и метрото не си говорят
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Първа част - за спор за билетите между "Метрополитен" и ЦГМ, може да прочетете тук.
Следващата част, в която разказваме за особеностите на самата система, очаквайте утре на capital.bg
Забавеното пускане на всички функционалности на новата тикет система за градския транспорт на София в метрото води и до още един недостатък освен липсата на удобство: не може да се извади цялостна картина на пътуванията с градски транспорт. Именно такава статистика, която да показва как пътуват хората, в кои линии, къде се прекачат, как плащат, колко са натоварени автобусите и на кои спирки, е в основата на това да се изготви нов модел на таксуване в града.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
Хората по света правят експерименти с безплатен градски транспорт, тук се чудим как да сложим чатала на врата на хората така, че да плащат повече, дали с кола, дали с градски транспорт.....
До коментар [#] от "":
Все някой плаща, когато нещо е "безплатно". Там, където градския транспорт е безплатен, то данъците за кола са високи. Или нещо друго. Няма как никой да не го плати, колкото и да се опитват да ни убедят някои другари
При метрото приходите са почти на 100 % събрани докато с тролеи, автобуси и трамвай се изискват проверки и т.н. Не очаквам общината да печели от градския транспорт, но прехвърляйки от ефективните към неефективните части не решаваме проблемите и само харчим пари. Простата сметка сочи, че ако ЕС дава 70% и вземем данните от уикипедия 38 млн евро/км, план 52 км, 350 000 човека на ден 365 лв годишна карта стават малко над 9 години изплащане без да слагаме заплати, ток, поддръжка
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.