Екостикерите за колите ще са без реален ефект засега
Екокатегорията ще зависи и от измерените газове, а това къде ще се ограничават и как замърсяващи автомобили тепърва ще решават общините
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Автомобилите, които от днес преминават технически преглед, ще бъдат маркирани с нови екостикери, които определят екологичната им група. Тя ще зависи от два компонента: еврокатегорията или датата на първа регистрация, както и от резултатите от измерването на замърсяващи частици според двигателя. Групите са общо пет и реално няма да имат пряк ефект за шофьорите. В бъдеще общините ще могат да приемат свои мерки, с които да решат дали коли от определени групи да бъдат допускани в нискоемисионните зони. В момента такива не са определени в нито един град, като срокът това да се случи най-рано е началото на 2022 г.
Зони, в които в определени дни или часове не се допускат замърсяващи автомобили, съществуват от години в редица европейски градове, а от 2019 г. дори в съседен Букурещ, но българските градове на практика бяха задължени да ги въведат, след като Брюксел стартира наказателна процедура срещу страната заради мръсния въздух. После бяха направени промени в Закона за атмосферния въздух, с които бе позволено на общините да определят зоните и контролните мерки.
От есента: зоните и глобите в София
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Тая мярка е пунта мара работа естествено, всички го знаят. Едни наши хора да приберат едни грешни пари от изстрадалите шофьори, които са драни от кой ли не, за каквото се сетиш. Екологията естествено е свряна някъде накрая, защото всички пушещи дизели (бусове и камиони), зареждащи магазините всеки ден по два пъти няма да минават такъв преглед, а повечето се вижда с просто око, че не трябва изобщо да се движдат по пътищата. Как пък веднъж не измислихме мярка, която реално да даде ефект или ви е страх от електорални бунтове, а?...
А я някой да поиска информация какво още има в този RFID чип???
И не може ли да се ползва за проследяване автоматично на МПСто според автоматичните заявки за проверка на категорията?
Въртиш си по центъра и някой в "агенцията" знае кога и откъде си влязъл и излязъл? Това как го контролират кой има достъп да преглежда и експортира тези данни за чуждо ползване? GDPR?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.