Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Арх. Елица Панайотова: Колата все още е царят в нашата столица. Това трябва да се промени

Координаторът на проекта "Зелена София" на Столична община пред "Капитал" за участието на София в конкурса "Зелена столица на Европа"

Елица Панайотова
Елица Панайотова
Елица Панайотова    ©  Цветелина Белутова
Елица Панайотова    ©  Цветелина Белутова

Визитка

Елица Панайотова е координатор на проект "Зелена София" на Столична община. Целта на нейния екип е да насочи политиките за устойчиво развитие на града в една обща посока и да подготви кандидатурата на Столична община в конкурса за наградата "Зелена Столица на Европа". Основният фокус на звеното е устойчивата мобилност, качеството на въздуха и отпадъците, като целта е да се намерят иновативни решения на съществуващите проблеми с активното участие на гражданите, бизнеса, неправителствените организации и университетите.

Този месец София се класира на финал в конкурса "Зелена столица на Европа". Чия беше инициативата?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sfl32583434 avatar :-P
    sfl32583434
    • - 1

    Велоринг...кой идиот ще обикаля въртейки педали? Дълго автомобилът ще е царят при такива "архитекти"
    А, да, за безполезната велоалея покрай армеец от години само слушаме...Що? Щото строежът на сградите до 4-ти км./топлофикация, не е приключил. А от там минава алеята. Ма хора с връзки....

    Нередност?
  • 2
    katia_1 avatar :-|
    Rational
    • + 2

    До коментар [#] от "":

    Велосипедът носи физическа активност, т. е. по-добро здраве. Означава по-чист въздух (като знаем средната възраст на автомобилите в София), по-малко място за съхранение/паркиране,по-евтина поддръжка.

    Столична община обаче направи така, че велосипедистите да се конкурират с пешеходците, вместо с шофьорите, и резултатът е видим. Проектите се правят за статистиката, не за реално ползване.

    Нередност?
  • 3
    selofia avatar :-|
    Селофия
    • + 3

    Лан Мари Берг също е срещу автомобилите в столицата Осло. Тук, въпреки развитата велоинфраструктура и куп фирми за ел-тротинетки, три!!! ринга за таксуване на преминаващи автомобили, градската управа подаде през май оставка поради подозрения за корупция при реализиране на водоснабдителен проект, на който споменатата Лан Мари бе проектмениджър.. Тя е от зелените, иска да забрани коли в централните части, както и дизелите изобщо.. “Обичаме бомринг“/платен вход в града/ казва тя... да му мислят тия извън Осло, които работят в града... Едновременно с това Берг се придвижва с ... кола... Зелените останаха под 4% бариера на изборите.. но Лан Мари е избрана за депутат, въпреки въпиюшата си некомпетентност...

    Та... как се придвижва Панайотова?... Проекти хубаво,.. зелено,.. ама практикува ли проповядваното... Как се връзва с ЦГМ, с паркинги и гаражи... или целта е да се вземат оше повече пари от тия, които се придвижват в селофийския ужас... Лятото как да е с колело - а на зима?... Или да се стигне дотам разни тротинетки да са пръснати безразборно навсякъде като боклук след арапски мигранти...

    Нередност?
  • 4
    qql18643076 avatar :-?
    Tihomir Todorov

    Първата и най важна стъпка е да свържете и обезопасите съществуващите велоалеи. В момента голяма част от тях са практически неиползваеми тъй като не са свързани една с друга (прост пример - голямото кръстовище при НДК и бул. Евлоги и Христо Георгиеви) Едва когато имате една добра работеща основа можете да мислите за награждане.

    Нередност?
Нов коментар