Арх. Елица Панайотова: Колата все още е царят в нашата столица. Това трябва да се промени
Координаторът на проекта "Зелена София" на Столична община пред "Капитал" за участието на София в конкурса "Зелена столица на Европа"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Визитка
Елица Панайотова е координатор на проект "Зелена София" на Столична община. Целта на нейния екип е да насочи политиките за устойчиво развитие на града в една обща посока и да подготви кандидатурата на Столична община в конкурса за наградата "Зелена Столица на Европа". Основният фокус на звеното е устойчивата мобилност, качеството на въздуха и отпадъците, като целта е да се намерят иновативни решения на съществуващите проблеми с активното участие на гражданите, бизнеса, неправителствените организации и университетите.
Този месец София се класира на финал в конкурса "Зелена столица на Европа". Чия беше инициативата?
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Велоринг...кой идиот ще обикаля въртейки педали? Дълго автомобилът ще е царят при такива "архитекти"
А, да, за безполезната велоалея покрай армеец от години само слушаме...Що? Щото строежът на сградите до 4-ти км./топлофикация, не е приключил. А от там минава алеята. Ма хора с връзки....
До коментар [#] от "":
Велосипедът носи физическа активност, т. е. по-добро здраве. Означава по-чист въздух (като знаем средната възраст на автомобилите в София), по-малко място за съхранение/паркиране,по-евтина поддръжка.
Столична община обаче направи така, че велосипедистите да се конкурират с пешеходците, вместо с шофьорите, и резултатът е видим. Проектите се правят за статистиката, не за реално ползване.
Лан Мари Берг също е срещу автомобилите в столицата Осло. Тук, въпреки развитата велоинфраструктура и куп фирми за ел-тротинетки, три!!! ринга за таксуване на преминаващи автомобили, градската управа подаде през май оставка поради подозрения за корупция при реализиране на водоснабдителен проект, на който споменатата Лан Мари бе проектмениджър.. Тя е от зелените, иска да забрани коли в централните части, както и дизелите изобщо.. “Обичаме бомринг“/платен вход в града/ казва тя... да му мислят тия извън Осло, които работят в града... Едновременно с това Берг се придвижва с ... кола... Зелените останаха под 4% бариера на изборите.. но Лан Мари е избрана за депутат, въпреки въпиюшата си некомпетентност...
Та... как се придвижва Панайотова?... Проекти хубаво,.. зелено,.. ама практикува ли проповядваното... Как се връзва с ЦГМ, с паркинги и гаражи... или целта е да се вземат оше повече пари от тия, които се придвижват в селофийския ужас... Лятото как да е с колело - а на зима?... Или да се стигне дотам разни тротинетки да са пръснати безразборно навсякъде като боклук след арапски мигранти...
Първата и най важна стъпка е да свържете и обезопасите съществуващите велоалеи. В момента голяма част от тях са практически неиползваеми тъй като не са свързани една с друга (прост пример - голямото кръстовище при НДК и бул. Евлоги и Христо Георгиеви) Едва когато имате една добра работеща основа можете да мислите за награждане.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.