Платената зона в София се разширява, колите остават

Центърът за градска мобилност ще събира с 6 млн. лв. повече, с които вместо да се строят паркинги, най-вероятно ще се покриват загуби.

Текст на основната снимка: Един от основните аргументи за разрастването на платената зона е, че това ще допринесе и за по-чистия въздух
Текст на основната снимка: Един от основните аргументи за разрастването на платената зона е, че това ще допринесе и за по-чистия въздух
Текст на основната снимка: Един от основните аргументи за разрастването на платената зона е, че това ще допринесе и за по-чистия въздух    ©  Цветелина Белутова
Текст на основната снимка: Един от основните аргументи за разрастването на платената зона е, че това ще допринесе и за по-чистия въздух    ©  Цветелина Белутова
Темата накратко
  • Трансформирането на синята зона в зелена в центъра на София не е решение на проблема с паркирането, защото цената остава ниска.
  • Разширението на зелената зона пък води до ефекта на доминото и колите ще се изместят в съседните квартали, където няма зона.
  • ЦГМ ще събира с 6 млн. лв. повече, с които вместо да се строят паркинги, най-вероятно ще се покриват загуби.

"Ако въведат зелена зона, нищо няма да ми попречи да мина булеварда и да паркирам в съседния кв. "Разсадника", казва жител на кв. "Зона Б-19". Досега кварталът беше от другата страна на проблема - там масово спираха колите от съседни райони с въведена зона за платено паркиране. Но идва и неговият ред да бъде разчертан и маркиран в зелено - съветниците от ГЕРБ са предложили увеличаване на зелената зона до "Красна поляна", както и трансформирането на централната зелена в синя.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове