Новият брой:
Какво се случва в държавата

Платената зона в София се разширява, колите остават

Центърът за градска мобилност ще събира с 6 млн. лв. повече, с които вместо да се строят паркинги, най-вероятно ще се покриват загуби.

Текст на основната снимка: Един от основните аргументи за разрастването на платената зона е, че това ще допринесе и за по-чистия въздух
Текст на основната снимка: Един от основните аргументи за разрастването на платената зона е, че това ще допринесе и за по-чистия въздух
Текст на основната снимка: Един от основните аргументи за разрастването на платената зона е, че това ще допринесе и за по-чистия въздух    ©  Цветелина Белутова
Текст на основната снимка: Един от основните аргументи за разрастването на платената зона е, че това ще допринесе и за по-чистия въздух    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Трансформирането на синята зона в зелена в центъра на София не е решение на проблема с паркирането, защото цената остава ниска.
  • Разширението на зелената зона пък води до ефекта на доминото и колите ще се изместят в съседните квартали, където няма зона.
  • ЦГМ ще събира с 6 млн. лв. повече, с които вместо да се строят паркинги, най-вероятно ще се покриват загуби.

"Ако въведат зелена зона, нищо няма да ми попречи да мина булеварда и да паркирам в съседния кв. "Разсадника", казва жител на кв. "Зона Б-19". Досега кварталът беше от другата страна на проблема - там масово спираха колите от съседни райони с въведена зона за платено паркиране. Но идва и неговият ред да бъде разчертан и маркиран в зелено - съветниците от ГЕРБ са предложили увеличаване на зелената зона до "Красна поляна", както и трансформирането на централната зелена в синя.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    geordgeo avatar :-(
    geordgeo
    • - 4
    • + 15

    Крайно време е да се въведе платеното паркиране навсякъде, във всички квартали, защото няма как иначе да принудиш "Ганьо" да се погрижи за таралясника си. Яко бъркане в джоба е спасението от автоталибаните, а от друга страна е редно да се разследва и ЦГМ къде са парите, събирани през годините от платеното паркиране. Това, което ГЕРБ направи със столицата е, че я превърна да изглежда като град от Индия, а не столица на страна от ЕС, не знам докога ще ги търпим...

    Нередност?
  • 2
    happymimi avatar :-|
    happymimi
    • - 5
    • + 4

    То ще остане ли място в София дето да не е зона? Не е нормално между Ботев и Опълченска да е зелена зона, тва хич не е център, да ви кажа.

    Нередност?
  • 3
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • - 1
    • + 5

    Ужас! Добре, че се изнесох от София.

    Нередност?
  • 4
    grigoo avatar :-|
    grigoo
    • - 2
    • + 6

    какви паркинги, идеята е да се намаляват колите, не всичко да се прави за тъпите трошки

    Нередност?
  • 5
    drakon avatar :-|
    Vassil Stoychev
    • - 4
    • + 4

    До коментар [#] от "":
    Добре, значи пред блока ни преди 35 години са предвидени и изградени места за паркиране /става дума за краен квартал/. По каква логика общината ще ни събира такса, при положение че земята отдолу не е нейна, а асвалта почти не се поддържа. Или обичайното - дайте едни пари, пък после ще видим ...

    Нередност?
  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 7

    Aвтоталибаникус неандерталикус от 9 кладенеца вода ще донесе, за да обясни как може да се стигне до центъра само с автомобил. Особено отблъскващи са лъжите за това, как имал да вози децата до училище. Всеки да си направи труда да избори, в колко от автомобилите сутрин има дете вътре. Сигурно са 1%.

    Нередност?
Нов коментар