София отново иска държавата да й помага - със 178 млн. лв. за градския транспорт

Столицата е първият български град с подобна заявка, като дори заплашва с разреждане на линиите на обществения превоз

Според прогнозата на общината "Столичен електротранспорт" ще плаща 20 млн. лв. повече за електроенергия през 2022 г. в сравнение с 2020 г.
Според прогнозата на общината "Столичен електротранспорт" ще плаща 20 млн. лв. повече за електроенергия през 2022 г. в сравнение с 2020 г.
Според прогнозата на общината "Столичен електротранспорт" ще плаща 20 млн. лв. повече за електроенергия през 2022 г. в сравнение с 2020 г.    ©  Надежда Чипева
Според прогнозата на общината "Столичен електротранспорт" ще плаща 20 млн. лв. повече за електроенергия през 2022 г. в сравнение с 2020 г.    ©  Надежда Чипева

Целият бюджет на Русе за 2021 г. е малко над 160 млн. лв. Общинските съветници от ГЕРБ и ВМРО в София обаче искат държавата да даде на столицата 178 млн. лв. допълнително, за да се покрият очакваните дупки в дружествата от градския транспорт през 2022 г. И заплашват - без парите може да се стигне до разреждане на линии и оттам по-лесно разпространяване на пандемията.

Така на практика се оказва, че всички българи трябва отново да спасяват най-богатия и най-привилегирован град. Другият такъв случай е общинската "Топлофикация София", чиито дългове се покриват от държавата. Нейната помощ се наложи и за друг основен столичен проблем - детските градини, като през 2020 г. правителството отпусна 135 млн. лв. за строителството им. Проблемът е, че сумите, за които сега става дума, са огромни и надхвърлят годишните бюджети дори на големи областни градове.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • Zhivko Stoykov
    • + 7

    Нагъл, по-нагъл, най-нагъл, столична община.
    С какво право, най-богатия, най-развития, най-високия и всичко най град в България, иска субсидии за щяло и нещяло. Сигурен съм, че Иван от Силистра е супер доволен, как част от данъците му отиват да субсидиране на цените на метрото от БП до СУ. Убеден е, че това е правилната държавна инвестиция на парите му. Допускам, че би дарил и някой друг лев на топлофикация София, заради скъпия газ, докато си гледа сметката за газ, или в Силистра май няма такова нещо?

    Нередност?
  • 2
    katia_1 avatar :-|
    Rational
    • + 5

    Фактите са, че столичният градски транспорт от години се ползва от намаляващ брой пътници. Това, което коригира статистиката са новите линии на метрото, но като цяло и преди пандемията услугата беше с лошо и нередовно качество, а за кражбите вече всички знаем. Поръчката за тикет системата за 100 млн. лв., спечелена от близки до ГЕРБ хора, е показателна.

    Нередност?
  • 3
    metodi.zlatkov avatar :-|
    Metodi Zlatkov
    • - 1

    Най-вероятно градският транспорт в София не се управлява по най-добрия начин, но статията е едностранчиво и манипулативно написана.
    Сравнението на исканите помощи с бюджета на Русе е манипулация. Не се взема в предвид, че и данъците, които хората живеещи в София плащат за държавния бюджет са най-много. Защо не сравните колко са парите в държавния бюджет дадени от живеещите в София, в сравнение с живеещите във Видин?
    Ясно е, че разликата е смазващо голяма и от това сравнение няма полза. По същия начин няма полза от подобно сравнение на парите, които държавата дава за София с тези, които дава на други градове.
    Ако се правят подобни сравнения, да се говори в проценти. Колко процента от парите, които един град дава за държавния бюджет се връщат в него? Това би било по-коректно.

    Нередност?
  • 4
    dobadoba avatar :-P
    dobadoba

    То да е само транспорта. Топлофикация е горещият картоф на СФ. И най-вероятно - пак БГ народа ще плаща в полза на столичани. Да сме Живи и Здрави. Честит Имен Ден на всички Антоновци. Утре - на Атанасовци!!!

    Нередност?
  • 5
    demokoko18 avatar :-P
    demokoko18
    • + 1

    До коментар [#3] от "Metodi Zlatkov":

    Не е че управляват лошо - това предполагам го могат много хора. Проблемът е че крадат като за последно. Работят с близки техни фирми, които предават нещата с отвратително качество, но никога няма глоби или каквото и да било.

    Нередност?
Нов коментар