Пловдив се състезава за най-добра европейска дестинация за 2022 г.

Градът под тепетата за втори път мери сили с гиганти в туризма като Рим и Прага в престижния европейски конкурс

Пловдив участва за втори път в конкурса
Пловдив участва за втори път в конкурса
Пловдив участва за втори път в конкурса    ©  Цветелина Белутова
Пловдив участва за втори път в конкурса    ©  Цветелина Белутова

Пловдив е номиниран за "Най-добра европейска дестинация" за 2022 г. наред с още 19 европейски града и региони като Рим, Виена, Лондон, Прага, Атина и Истанбул.

European Best Destinations, както е името на конкурса на английски, е класация, в която се подбират европейски градове с богато културно-историческо наследство, качество на живот и устойчивост. Тази година тя се провежда за 13-и път. Организатор е един от водещите европейски сайтове за туризъм - EuropeanBestDestinations.com.

Градът под тепетата е единственият български град, който участва тази година в конкурса. В сайта на самата община кметът Здравко Димитров е споделил, че: "Тази номинация е признание за усилията, които местната власт и туристическият сектор полагат в утвърждаването на Пловдив като туристическа дестинация. Това е и една възможност да насочим фокуса на международната общественост не само към града ни, но и към България".

Победителят ще бъде избран чрез гласуване в интернет, което стартира на 20 януари и ще продължи до 10 февруари 2022 г. Всеки може да участва в гласуването, независимо от местоположението си. Единственото ограничение е, че може да се гласува повторно едва след 7 дни от първото такова.

Пловдив се състезава освен с големи европейски столици и с испанския град Марбея, гръцкия остров Крит, немския регион Бавария, белгийския град Льовен, френския Амиен, финландския град Лахти, австрийския Грац, нидерландския Неймеген, швейцарския Люцерн, италианското крайбрежие на Амалфи, словенската столица Любляна, румънския крайграничен Орадея и ирландския Клоунакилти.

Какво е European Best Destinations?

Това е най-големият сайт, създаден за промотиране на културата и туризма в Европа. Мрежата на EBD се състои и работи в партньорство с над 350 европейски туристически офиса, заедно с които промотира над 400 туристически локации в Европа. Аудиторията, до която достига, е над 6 милиона души, които търсят място в Европа, до което да пътуват.

"Пловдив - в класацията за "Най-добра туристическа дестинация в Европа"! Подкрепям с две ръце и чиста съвест. Гласуването отнема минута. Хайде по едно приятелско рамо за любимия град?"

Стефан Вълдобрев

Според кмета на един от големите победители до момента - Порто (избиран на първо място през 2012 г., 2014 г. и 2017 г.), Руи Морейра, благодарение на инициативата EBD градът му почти е удвоил посетителите си по въздух, като от 6.9 млн. те са достигнали над 12 млн. души.

Според Николас Мартин, изпълнителен директор-туризъм на френския град Бордо пък, след победата му през 2015г., чуждестранните посетители на летището в града са нараснали с над 10%, а настаняванията в хотелите - с над 12% след спечелването на титлата.

По данни от сайта на организаторите в миналогодишното гласуване са взели участие над 600 хиляди туристи от над 190 страни по света. Почти 40% от гласувалите са от страни извън Европа. Тогава за победител е избран португалският Брага, който изпреварва градове като Рим, Флоренция и Виена с гласовете на над 100 хиляди от гласувалите.

Позитиви от участието в конкурса

Включването в туристически конкурс от подобен мащаб освен признание за българския град е и позициониране като туристическа дестинация, която е в състояние да се съревновава с общопризнати туристически "гиганти". Това не е първото участие на Пловдив в конкурса. През 2016 г. градът се нареди на трето място след хърватския Задар и гръцката столица Атина. Тогава зад Пловдив останаха изключително атрактивни дестинации като португалските Азорски острови, френската столица Париж, испанския град Барселона, чешката столица Прага и дори столицата на Великобритания Лондон.

Все още няма коментари
Нов коментар