Пет български града мислят да въведат зони с ниски емисии
Общините имат право да се възползват от новия механизъм от тази година, за да намалят замърсяването от колите. София е първа


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
От тази година, след промени в Закона за атмосферния въздух, общините в България вече могат да въвеждат нискоемисионни зони, но идеята се обезсмисля, ако годишните прегледи не мерят реалното замърсяване. По принцип зоните имат за цел да ограничават влизането на замърсяващи коли в определени части на града, както и да регулират начините за отопление в тези части (повече за това тук.).
А местата в страната, където те трябва да бъдат въведени, зависят от това къде е най-мръсен въздухът. София , без изненада, ще е първа - тя е почти готова с наредбата си и мисли да въведе зони с ниски емисии още този декември, като ще разчита на камери да разчитат коя екокатегория са автомобилите, които минават. Повече вижте в интервюто със зам.-председателя на транспортна комисия Зафир Зарков тук.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
"НЕЗ-ове"... Капитал, това вие ли го измислихте или някоя бюрократична зелка?
ХОРЕМАГ, СОФЖИЛФОНД, КОРЕКОМ
2022, усеща се като 1982.
Интересно кога ще почнем да смятаме цапането според пълния жизнен цикъл на превозното средство от производството, през използването и ремонтите до рециклирането обратно в изходно суровини. Защото няма да се изненадам една стара кола без електроника и висок разход на гориво да се окаже че при 20000 км годишно и 50 години експлоатация е по-чист от електрически, който има нужда от 7 нови батерии за същия период и батериите се зареждат с ток от въглища.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.