Ниски емисии, ниски очаквания

Пет български града мислят да въведат зони с ниски емисии

Общините имат право да се възползват от новия механизъм от тази година, за да намалят замърсяването от колите. София е първа

Ползите от нискоемисионните зони в градовете са много и Европа отдавна знае това.
Ползите от нискоемисионните зони в градовете са много и Европа отдавна знае това.
Ползите от нискоемисионните зони в градовете са много и Европа отдавна знае това.    ©  Юлия Лазарова
Ползите от нискоемисионните зони в градовете са много и Европа отдавна знае това.    ©  Юлия Лазарова

От тази година, след промени в Закона за атмосферния въздух, общините в България вече могат да въвеждат нискоемисионни зони, но идеята се обезсмисля, ако годишните прегледи не мерят реалното замърсяване. По принцип зоните имат за цел да ограничават влизането на замърсяващи коли в определени части на града, както и да регулират начините за отопление в тези части (повече за това тук.).

А местата в страната, където те трябва да бъдат въведени, зависят от това къде е най-мръсен въздухът. София , без изненада, ще е първа - тя е почти готова с наредбата си и мисли да въведе зони с ниски емисии още този декември, като ще разчита на камери да разчитат коя екокатегория са автомобилите, които минават. Повече вижте в интервюто със зам.-председателя на транспортна комисия Зафир Зарков тук.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kop38350917 avatar :-|
    kop38350917
    • + 1

    "НЕЗ-ове"... Капитал, това вие ли го измислихте или някоя бюрократична зелка?

    ХОРЕМАГ, СОФЖИЛФОНД, КОРЕКОМ

    2022, усеща се като 1982.

    Нередност?
  • 2
    bobsyn avatar :-|
    Batezuzi
    • + 3

    Интересно кога ще почнем да смятаме цапането според пълния жизнен цикъл на превозното средство от производството, през използването и ремонтите до рециклирането обратно в изходно суровини. Защото няма да се изненадам една стара кола без електроника и висок разход на гориво да се окаже че при 20000 км годишно и 50 години експлоатация е по-чист от електрически, който има нужда от 7 нови батерии за същия период и батериите се зареждат с ток от въглища.

    Нередност?
Нов коментар