Зафир Зарков: До 24% от колите в София ще бъдат засегнати при въвеждането на нискоемисионната зона
Вероятно е тя да започне да действа още през декември 2022 г., ако се приеме наредбата


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
За нискоемисионните зони в София се говори от години, но защо все още ги няма?
Накратко, заради нормативни пречки. На първо място, не всички автомобили в България притежават евростандарт - от евро 1 до 6, не фигурират в талона, не присъстват в регистрацията в КАТ. Става въпрос за над 20-25% от автомобилния парк в страната. Заради това с писмо на кмета на София беше поискано да се разработи единен екологичен критерий за автопарка. И министерството на транспорта разработи този механизъм, в който включи този микс от фактори за определяне на екологични критерии.Тоест общините да определят дали и как да функционират зоните, а министерството - на национално ниво какви да са екокатегориите?
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Стига с тия стикери
Стикери за едно, за друго, за трето- абсурд.
Ориентирайте се към използване на регистрационните номера и толкоз - по закон те трябва да са чисти и да се виждат.
Хех, засегнали щели да бъдат. АБЕ пич, ти колко от колите виждаш да влизат в баш центъра? Колко???
При първа регистрация от кат не поставят "еко" стикер, нито определят категория....тях какво ги правим?
Ще падне голям купон, когато измерванията покажат, че драстичната мярка за ограничаване на 25% от автопарка не дава резултат.
Вече стана ясно, че автотранспорта замърсява въздуха в София с до 10%. Като спрени ще бъдат леки коли, но не и камиони и други МПС. Т.е., ако вярваме на измерванията, то въздуха в София ще се подобри с 1%, което ще е в рамките на грешката. Още един фактор не е отчетен - не е ясно, колко се карат леките коли 1-ва категория. Това е най-бедната прослойка и тези коли със сигурност не се карат много. От цялата работа ще остане една горчилка за поредните милиони завряни в кофата, заради простотията и лакомията на общинските корумпета.
До коментар [#2] от "dobadoba":
Елементарен пример - Дондуков към Тодор Александров. Огромно количество автомобили се точи през тази артерия всекидневно, а това е в центъра на града.
Иди виж в центъра на големите западноевропейски градове колко коли минават.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.