Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Зафир Зарков: До 24% от колите в София ще бъдат засегнати при въвеждането на нискоемисионната зона

Вероятно е тя да започне да действа още през декември 2022 г., ако се приеме наредбата

Зафир Зарков е зам.-председател на транспортната комисия в Столичната община и оглавява работната група по въпроса с въвеждането на нискоемисионни зони
Зафир Зарков е зам.-председател на транспортната комисия в Столичната община и оглавява работната група по въпроса с въвеждането на нискоемисионни зони
Зафир Зарков е зам.-председател на транспортната комисия в Столичната община и оглавява работната група по въпроса с въвеждането на нискоемисионни зони    ©  Надежда Чипева
Зафир Зарков е зам.-председател на транспортната комисия в Столичната община и оглавява работната група по въпроса с въвеждането на нискоемисионни зони    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

За нискоемисионните зони в София се говори от години, но защо все още ги няма?

Накратко, заради нормативни пречки. На първо място, не всички автомобили в България притежават евростандарт - от евро 1 до 6, не фигурират в талона, не присъстват в регистрацията в КАТ. Става въпрос за над 20-25% от автомобилния парк в страната. Заради това с писмо на кмета на София беше поискано да се разработи единен екологичен критерий за автопарка. И министерството на транспорта разработи този механизъм, в който включи този микс от фактори за определяне на екологични критерии.

Тоест общините да определят дали и как да функционират зоните, а министерството - на национално ниво какви да са екокатегориите?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vmware18 avatar :-|
    vmware18
    • + 2

    Стига с тия стикери
    Стикери за едно, за друго, за трето- абсурд.

    Ориентирайте се към използване на регистрационните номера и толкоз - по закон те трябва да са чисти и да се виждат.

    Нередност?
  • 2
    dobadoba avatar :-|
    dobadoba
    • + 1

    Хех, засегнали щели да бъдат. АБЕ пич, ти колко от колите виждаш да влизат в баш центъра? Колко???

    Нередност?
  • 3
    sfl32583434 avatar :-?
    sfl32583434

    При първа регистрация от кат не поставят "еко" стикер, нито определят категория....тях какво ги правим?

    Нередност?
  • 4
    lob18635382 avatar :-|
    пРезидента!
    • + 3

    Ще падне голям купон, когато измерванията покажат, че драстичната мярка за ограничаване на 25% от автопарка не дава резултат.

    Вече стана ясно, че автотранспорта замърсява въздуха в София с до 10%. Като спрени ще бъдат леки коли, но не и камиони и други МПС. Т.е., ако вярваме на измерванията, то въздуха в София ще се подобри с 1%, което ще е в рамките на грешката. Още един фактор не е отчетен - не е ясно, колко се карат леките коли 1-ва категория. Това е най-бедната прослойка и тези коли със сигурност не се карат много. От цялата работа ще остане една горчилка за поредните милиони завряни в кофата, заради простотията и лакомията на общинските корумпета.

    Нередност?
  • 5
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    До коментар [#2] от "dobadoba":

    Елементарен пример - Дондуков към Тодор Александров. Огромно количество автомобили се точи през тази артерия всекидневно, а това е в центъра на града.

    Иди виж в центъра на големите западноевропейски градове колко коли минават.

    Нередност?
Нов коментар