Кръстовището на Водната палата в Пловдив: поредната поръчка само с един кандидат

Както и в десетки други търгове в последните години, след последния етап на оценка в състезанието остана само една фирма. Този път това е "Иса 2000"

Визуализацията на проектантите показва един от вариантите, който беше препоръчан преди няколко години, при създаването на кръговото. Не е ясно дали сега ще се случи този вариант, а при него отново не са свързани пешеходно алеите по продължението на Марица.
Визуализацията на проектантите показва един от вариантите, който беше препоръчан преди няколко години, при създаването на кръговото. Не е ясно дали сега ще се случи този вариант, а при него отново не са свързани пешеходно алеите по продължението на Марица.
Визуализацията на проектантите показва един от вариантите, който беше препоръчан преди няколко години, при създаването на кръговото. Не е ясно дали сега ще се случи този вариант, а при него отново не са свързани пешеходно алеите по продължението на Марица.    ©  Вектор Бул
Визуализацията на проектантите показва един от вариантите, който беше препоръчан преди няколко години, при създаването на кръговото. Не е ясно дали сега ще се случи този вариант, а при него отново не са свързани пешеходно алеите по продължението на Марица.    ©  Вектор Бул

Само една компания стигна до последния етап на поръчката за кръстовище под Водната палата в Пловдив - "Иса 2000". Офертата на другия кандидат "Трейс груп холд", не е била отворена поради неодобрение на техническото предложение и неточности в документацията. На по-преден етап отпадна и другият кандидат - "Парсек груп", също заради документални нередности.

"Иса 2000" даде оферта 7.72 млн. лв., което е точно 10 хил. лева под обявената индикативна стойност.

Официално решение за възлагане на дейностите от страна на община Пловдив все още няма. От ведомството потвърдиха за "Капитал", че такова се очаква през идната седмица. След като излезе това решение, "Трейс груп холд" ще имат 14-дневен срок за обжалване и ако това не се случи, общината ще може да сключи договор с фирмата на Юлиян Инджов.

Какво ще се строи

Поръчката е на инженеринг, което означава, че "Иса" трябва да изготви работен проект срещу 380 хил. лв., да упражни авторски надзор (20 хил. лв.) и да построи обекта за 7 323 000 лв.

Срокът за изпълнение на всичко това е 600 дни, или почти две години. За това време изпълнителят ще трябва да изгради транспортен възел на две нива за връзка на бул. "Цар Борис III Обединител" и бул. "Марица-юг" с дължина 540 метра и 49 метра подлез.

В най-добрия възможен вариант дейности може да стартират до няколко месеца. Това значи, че ключовото кръстовище между Панаира и централната градска част ще бъде затворено изцяло или частично до 2024 г.

Тъй като изпълнителят трябва да предложи решение, а общината да го одобри, все още не е ясно нито как ще изглежда окончателното кръстовище, нито какви варианти за алтернативен трафик има - доста нелогична ситуация за голям град и ключово кръстовище.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар