По лошия пример на Пловдив: Пазарджик продава част от тролейбусния си транспорт
Кметът Тодор Попов се опита да предаде изцяло контрола над дружеството в частни ръце, общинарите го спряха


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Пандемията и енергийната криза натовариха много общинските бюджети за градски транспорт, като свиха потреблението. Но дори в тази ситуация, повечето градове отдавна са осъзнали, че това не е просто транспортна, а социална услуга, която прави възможно провеждането на всякакви политики - от екологични, до икономически и жилищни.
На този фон, решението от края на февруари на общинския съвет в Пазарджик да се открие процедура по продажба на до 20% от 50-те процента, които притежава от "Тролейбусен транспорт-Пазарджик", е повече от изненадващо. Най-близкият пример за такова решение е от преди над 15 години - Пловдив отдаде тролейбусния си транспорт на частно дружество, което след това вдигна капитала и в крайна сметка, го закри. В момента в града на тепетата няма такъв, въпреки че идват нови европрограми за финансиране на екологичен транспорт и на общината ѝ се налага да създава ново специално дружество за целта. По всичко изглежда, че такава продажба би облагодетелствала най-вече другият съсобственик: "Хебърбус".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
А добро утро, далаверката е яка!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.