Следващите седем години на Варна: 1 милиард лева за метро, болници и иновационен квартал

В плана за развитие, който обединява всички идеи за финансиране, общината предвижда купуването на нови електробуси, втори мост над Варненското езеро, канализация в "Златни пясъци" и пари за здраве

За следващите шест години тя е планирала над 1 милиард лева, които ще харчи най-вече за здраве и образование.
За следващите шест години тя е планирала над 1 милиард лева, които ще харчи най-вече за здраве и образование.
За следващите шест години тя е планирала над 1 милиард лева, които ще харчи най-вече за здраве и образование.    ©  Надежда Чипева
За следващите шест години тя е планирала над 1 милиард лева, които ще харчи най-вече за здраве и образование.    ©  Надежда Чипева

На тъмно. Така досега се развиваха българските градове - планирането им и основните проекти за бъдещето се решаваха в няколко затворени групи и после се измолваше финансиране или от Европа, или от София.

Сега заявката е, че това ще се промени. Инструментът, с който трябва да се случи, са Плановете за интегрирано развитие (ПИРО). "Те са инструмент за управление на общините и затова са най-важният документ, който общината има за 7-годишния период" обясни за "Капитал" арх. Белин Молов, специалист в областта на устройственото планиране и градското развитие. Той посочва, че общинските планове за интегрирано развитие са тясно свързани с приоритетите и визията за развитие на национално (Актуализирана национална концепция за пространствено развитие) и регионално ниво.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    zqx321064645 avatar :-(
    zqx321064645

    Много е скъп проект за изграждането на метро, ако е пуснат новата линия на метрото. След това общината ще похарчи много пари за висок разход от тока, че данъкоплатците си плащат по-скъпо. По-добре се възстановяването на тролейбусният транспорт,която се пуска нови тролейбуси и за разширяването на контактната мрежа в цял град, защото е по-екологична, по-достъпна и по-икономична.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал